הלווית בראל שמואלי
הלווית בראל שמואליצילום: דוברות המשטרה

אלפי בני אדם השתתפו הערב (שני) בהלוויתו של בראל חדריה שמואלי הי"ד, לוחם משמר הגבול שנפל בהיתקלות עם מחבלים בגבול רצועת עזה.

אמו של בראל, ניצה, ספדה לו בבכי ומתחה ביקורת על מערכת הביטחון והדרג המדיני: "לא יכולה להמשיך את חיי, שלחתם אותו בלי אפשרות לירות במחבל".

"אני אלחם את המלחמה שלך ואנקום. המדינה, צה"ל ומשמר הגבול שלחו אותך להיות קרדום מול מחבלים של חמאס. התשובה היחידה שקיבלתי מכולם בקור רוח הייתה שלא ידענו שהמחבל החביא את האקדח בתחתונים", היא אמרה. "אני רוצה לשמוע שאחד יגיד לי מתי מחבל הגיע עם סוכריות טופי. יום אחרי סגרו את החור, אבל אני את החיים שלי לא יכולה להמשיך. אין לנו חיים".

"ראש ממשלת ישראל בנט לא ידע את השם שלו", הוסיפה האם. ''בנט, תהיה גיבור, תוותר על המקום שלך ומהר. אתה יושב עם יו"ר חמאס בממשלת ישראל. הבן שלי צלף ושלחתם אותו עם אפס אפשרות לירות במחבל. הוא שלח הודעה לחברים לפני המשימה 'אני לא מבין את המדינה הזו'. אדון בנט, אני מבטיחה לך. אמרתי למפקד פיקוד דרום לקחת אחריות. אתם תדאגו, צה"ל, הממשלה ומשמר הגבול – יש פה ילדה קטנה ואתם תשמרו עליה".

יוסי, אביו של בראל, אמר בהלוויה: "הבטחתי לך מעל מיטתך, כשלקחת את נשימתך האחרונה, שאהיה חזק עבורך. אני אוהב אותך. תודה לעם ישראל על התפילות. הבן שלי בגן עדן".

כמה בני אדם שהשתתפו בהלוויה השמיעו צעקות וקללות לעבר אלוף פיקוד דרום אליעזר טולדנו ומפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, והאשימו אותם ב''כבילת'' ידיהם של הלוחמים. מאבטחים ושוטרים הקיפו את שני הקצינים הבכירים.

הלווית בראל שמואלי
הלווית בראל שמואליצילום: דוברות המשטרה

המפכ''ל שבתאי אמר כי "כולנו ציפינו לנס במשך עשרה ימים. השוטרים הטובים ביותר נקטפים בשנים האחרונות לצערנו. היית ערכי, חבר ששם את המשימה לפניו. מספרים ששמחת החיים סחפה את כולם. משטרת ישראל מרכינה את ראשה עם לכתו של בראל".

חבר הכנסת איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) שהשתתף בהלוויה, אמר לאחריה: ''אני שומע את זעקות השבר של יוסי וניצה הוריו של החייל הגיבור בראל אחיה שמואלי הי"ד, שמובא כעת למנוחות והלב יוצא אליהם. אני דורש מממשלת ישראל נקמה על מותו של בראל מיד''.

סמ"ר בראל חדריה שמואלי
סמ"ר בראל חדריה שמואליצילום: משטרת ישראל

שר הביטחון בני גנץ אמר לאחר פטירתו של הלוחם בבית החולים סורוקה: ''בראל חדריה שמואלי, מטובי בניה של המדינה, נפל בהגנה על המולדת ותושבי הדרום. רק לפני מספר ימים נכנסתי לחדרו והתפללתי בליבי שיתאושש, אך הבשורה הקשה הגיעה ואיתה כאב גדול. בשם מערכת הביטחון, אני שולח תנחומים מעומק ליבי להוריו ולבני משפחתו. שלא תדעו עוד צער''.

ראש הממשלה נפתלי בנט ספד גם הוא: "קיבלתי בצער עמוק את הבשורה המרה על מותו של לוחם מג"ב, בראל חדריה שמואלי, שנפל בהגנה על ביטחון ישראל. אין מילים מספקות כדי לנחם את המשפחה באבלה הכבד.

''בראל היה לוחם בחייו ולוחם במותו. הוא נאבק על חייו עד הרגע האחרון, כאשר עם ישראל כולו נשא עבורו תפילות. אני מבקש לשלוח חיבוק גדול למשפחה שאיבדה את היקר לה מכל. תהא נשמתו של בראל צרורה בצרור החיים".

תשעה ימים לאחר שנפצע אנושות בתקרית ירי בגבול רצועת עזה, נקבע מוקדם יותר היום מותו של שמואלי. אתמול נמסר מבית החולים סורוקה כי חלה הידרדרות משמעותית במצבו, והיום הודיעו בבית החולים על מותו: "הצוות הרפואי נלחם על חייו והוא עבר מספר ניתוחים במהלך אישפוזו. חרף המאמצים הרבים ובשל הפציעה הקשה, נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו". הלווייתו תתקיים הערב בשעה 21:30 בבית העלמין בקריית שאול.

שמואלי, בן 21 מבאר יעקב, שירת כצלף ביחידת המסתערבים של משמר הגבול במחוז דרום. בשבת שעברה הוא הוצב בעמדת ירי על המכשול בגבול הרצועה, כאשר אירעו מהומות סמוך לגדר הגבול. הוא נפגע מירי מחבל מטווח קצר בראשו.