מיחם
מיחםצילום: ערוץ 7

כמו בכל שבת, אחרי סעודת הצהריים עלינו לנוח עד שאחד הילדים יחליט שהמנוחה שלנו נגמרה. רק שהפעם הילדים נכנסו בצרחות ואמרו שמשהו קרה לאחת הילדות. קמתי בריצה ומצאתי אותה מעולפת על המדרגות. צרחתי ״מה קרה? מה קרה??״ ואף אחד לא ידע לספר לי. מבט אחד למטה למטבח ומיד הבנתי. על הרצפה היו המון מים ומיחם שבת ארור אחד.

וככה הילדה הכי שמחה בעולם, שרואה רק טוב, ומפיצה אור בכל מקום, נכוותה לנו. במשך חודש שלם היינו מאושפזים בבית החולים שערי צדק, בסיוט מתמשך. היום, אחרי כמה חודשים, בזכות סיעתא דשמיא גדולה וצוות מדהים, הילדה שלנו חזרה לעצמה (!!!) ומתחילה שנה חדשה עם גוף ונפש מצולקים אבל במגמת שיפור מדהימה.

אלו רגעים שאף הורה לא צריך לחוות עם הילדים שלו, אף פעם.

הנתונים מפחידים, במחלקה סיפרו לנו שכל שבועיים מגיע ילד או ילדה שנתפס לה הבגד כשטיפסה על השיש או התקרבה למיחם. מאות ילדים נכווים כל שנה, ורק בשבוע שעבר נפטרה ילדה מאשקלון. בכל בית שיש בו מיחם למים חמים– יש סכנה מיידית לשלום הילדים שלנו!

אז מה אפשר לעשות?

מאז האסון הזה אנחנו שמים לב יותר גם מחוץ לבית הפרטי שלנו איפה ממוקם המיחם, ויש לנו כמה עצות ומחשבות שחשוב לנו לשתף:

1. **אלטרנטיבה למיחם רגיל**- כמובן שהדבר הכי בטוח הוא להפסיק להשתמש במיחמים האלו. אבל האלטרנטיבה לא זולה. אחרי המקרה שלנו החלפנו לבר מים שאפשר להשתמש בו בשבת, ואנחנו רק מצטערים שלא עשינו את זה קודם.

2. בטיחות המיחם- תעיפו מבט במיחם שלכם המכסה נסגר טוב? מה יקרה עם המיחם ייפול? הברז תקין? חוט החשמל שלם ובטוח? במקרה שלנו המיחם היה במיקום בטיחותי אבל ברגע שהוא נפל המכסה נשבר וכל המים זרמו החוצה.

3. מיקום המיחם בשבת -איפה אתם מניחים אותו? על שולחן רעוע? על שפת השיש? זה מתכון לאסון!! מספיק שילד קטן מגיע ומושך בברז וכל המיחם יכול להישפך עליו. תמקמו את המיחם כמה שיותר מאחורה שלא יהיה בהישג ילדים.

4. בונוס – גם הפלטה של שבת גורמת לכוויות רבות. שימו אותה על שעון שבת, ובמקום בטוח ותצמצמו בעשרות אחוזים את הסיכוי להיפגע.

אפשר לכתוב ספר שלם על הטיפול, התסכול וההתקדמות בתהליך שעברנו. נשמח לסייע בפרטי ולתת מידע לכל מי שצריך ומצוי בסיטואציה הזו.

אם נצליח לחסוך כאב לילד או ילדה אחת, בתשומת לב פשוטה, עשינו את שלנו.

שתכלה שנה וקללותיה - תחל שנה וברכותיה