ישיבת בית אל
ישיבת בית אלצילום: ישיבת בית אל

קרן "אחד לאחד" מחלקת בימים אלו כחצי מיליון שקלים במלגות לאברכים מכלל ישיבות הציונות הדתית בארץ ומסייעת להם ולמשפחותיהם להתרכז בלימוד התורה.

בקרן מסבירים כי לא מדובר בסיוע לנזקקים, הסיוע ניתן כדי שהתלמידים המצטיינים יוכלו להתרכז בלימוד התורה ולא בטרדות הפרנסה.

לקראת חג פסח הקרן תחלק סכום זהה לכמעט 1000 אברכים מהצפון ועד הדרום והכל לפי כללים שנקבעו מראש ובסודיות שתכבד את לומדי התורה.

לתרומה לקרן אחד לאחד לחצו כאן

" זאת גאונות של חסד"

שלומי רוזנטל, מנהל חינוכי של אחת מישיבות הדגל של הציונות הדתית 'ישיבת בית אל' מספר כי מאז חלוקת המלגות רואים עלייה גבוהה מאוד בהצלחות של התלמידים ובהשקעה שלהם בלימוד התורה "המיזם של 'קרן אחד לאחד' שהתחיל לפני לא מעט שנים שינה ערכים ביחס לאברכים, בעצם אומרים להם אתם עמילי תורה ואתם השליחים של עם ישראל, ובחגים מגיע לכם שעם ישראל יסייע לכם"

רוזנטל מדגיש כי האברכים ונשותיהם מרגישים תחושת סיפוק מאוד גדולה "הם מרגישים שיש מישהו שעוזר להם לסחוב את האלונקה במעלה ההר ושהם לא לבד, זו זכות גדולה שעם ישראל מצטרף בהמוניו ומסייע לאברכים המצטיינים של קרן אחד לאחד"

הליך קבלת המלגה לא נעשה בעיניים עצומות אלא עובר מסכת של אישורים כדי שרק אלו שצריכים את הסיוע יקבלו אותו "הקרן מבקשת מאיתנו לבדוק מי האברכים שזקוקים יותר לסיוע ומי פחות, זה גורם לנו להיות מעורים בחייהם של האברכים ולהבין את הקשיים שלהם, כך אנחנו מרוויחים למעשה פעמיים, גם מעבירים רשימה מדויקת לקרן והיא מעניקה את הסיוע וגם אנחנו כמנהלים חינוכיים יודעים למי מהאברכים והתלמידים יש בעיה ומנסים גם אנחנו לסייע"

רוזנטל נוגע בנקודה חשובה "הציבור שלנו לא נזקק, אבל האברכים זקוקים לסיוע הזה גם כי הוא באמת מסייע להם מעט להפיג את חששות הפרנסה אבל גם מראה להם שהם לא לבד כאמור, זה חסד אמיתי"

לתרומה לקרן אחד לאחד לחצו כאן

"שותפות אמיתית של הציבור"

עדי גינזבורג מישיבת עטרת נחמיה (אביב התורה) בראשות הרב מיכה הלוי בתל אביב מסביר את המיוחדות של 'קרן אחד לאחד' "הדבר הגדול בעיני בקרן אחד לאחד זו הגישה של הרב נריה. האברכים שלנו שמקבלים את הסיוע מהקרן לקראת החגים יודעים ומרגישים שזו לא "נדבה" אלא שותפות אמיתית של הציבור, דרך הקרן, בהגדלת תורה ששייכת לכל עם ישראל".

עדי מספר על תמיכה מיוחדת ומרגשת של הקרן "לפני כ-6 שנים זכינו להקים ביפו שלוחה שמהווה בית מדרש להכשרת רבנים מנהיגים יוצאי אתיופיה. גם שם קרן אחד לאחד מלווה את האברכים בסיוע לקראת החגים. בבית המדרש הזה לומדים אברכים שהצטיינו בלימודיהם בישיבות ברחבי הארץ וחלקם כבר מכהנים בפועל כרבני קהילות מבלי שיש להם עדיין הסמכה לרבנות וכאן הם מכשירים את עצמם תורנית ומעשית ועוברים את מבחני הרבנות בהצלחה".

"צריך להבין שכל אברך כזה, אם היה בוחר ללכת לאקדמיה היה מקבל מלגות שונות ללא שום בעייה אבל הם בחרו לעסוק בתורה ולהכשיר עצמם לעשייה אדירה בקהילות. כשאברך כזה מקבל סיוע מקרן אחד לאחד הוא יודע שעם ישראל שותף איתו בבחירה הזו".

קרן אחד לאחד הוקמה ע"י הרב יצחק נריה ומטרת הקרן היא לחזק את לומדי התורה הציוניים כשאחת הדרכים היא לתמוך באברכים מצטיינים ולאפשר להם ללמוד תורה ברצינות ובהתמדה ללא הפרעות והעול של פרנסת הבית.

והדרך השנייה היא תמיכה של מיליון שקלים בשנה לעזרה יעודית לכ-1000 אברכים לקראת חגי תשרי ופסח.

לתרומה לקרן אחד לאחד לחצו כאן