תור בדרך לבדיקת קורונה
תור בדרך לבדיקת קורונהצילום: Olivier Fitoussi/Flash90      Tags health check corona covid medicine cor

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח''כ בצלאל סמוטריץ', מותח ביקורת על כלי התקשורת שלדבריו מתעלמים מהעומס הכבד במתחמי בדיקות הקורונה ברחבי הארץ.

סמוטריץ' כתב בטוויטר: ''אם בישראל היתה תקשורת מהדורות החדשות של שמונה היו נפתחות בכותרות ענק על מחדל הבדיקות ועל עשרות אלפי אזרחים שנדרשו לעמוד היום שעות ארוכות בתור כדי להיבדק.

''הפרשנים היו מקריאים מהספר של בנט כמה הבדיקות הם נדבך קריטי בהתמודדות עם הקורונה ותוהים על הפער. אבל בישראל אין תקשורת''.

סמוטריץ' אמר כי ''העובדה שלא ניתן לבצע בדיקות קורונה בצורה סבירה ויעילה היא מחדל אדיר. מעט מאוד מתחמים, תורי ענק, שעות של המתנה. יותר מתחושה שמישהו בממשלה לא רוצה שנעשה בדיקות כדי לסדר את המספרים. חצי יום בזבזתי הבוקר בשביל בדיקה לאחד הילדים. התייאשתי באמצע וחזרנו הביתה''.

ראש הממשלה נפתלי בנט סיפר הערב (ה׳) על שורת פעולות שנעשו לצמצום העומסים במתחמי בדיקות הקורונה.

"אני מודע להיקף העומסים במתחמי הבדיקות, ועוקב אחר הדיווחים על המתנה ארוכה מדי בתורים. שר הבריאות, ניצן הורוביץ, ואני פועלים במאמץ משותף כדי לטפל במצב בהקדם האפשרי. נקטנו בכמה פעולות באופן מיידי על מנת להסדיר את הנושא'', אמר בנט.

ראש הממשלה סיפר כי החל מהיום פועלים כבר כ-130 צוותי בדיקה במקום 115. "המשמעות: כ-5,000 איש נוספים יוכלו להיבדק מדי יום''.

בנוסף, כלל קופות החולים התבקשו ליטול חלק במאמץ. ''ראשי רשויות קיבלו הקצאה מיוחדת של כחצי מיליון ש"ח להפעלת סדרנים במתחמי הבדיקות. אנחנו מסיטים משאבים למרכזים הצפופים יותר''.

בנט המשיך: ''המדיניות שלנו היא קיום שגרת חיים מלאה לצד זן הדלתא. זה דרש מאיתנו להוציא לפועל את מבצע החיסונים, ואת זה ביצענו, ובנוסף לקיים התאמות ולפעול בגמישות. אם יש תקלות, אנחנו מתקנים אותן ומוצאים פתרונות.

''אנחנו חוגגים את חגי תשרי עם המשפחה, בלי סגר, כאשר הילדים בבתי הספר והמשק פתוח. זה מאמץ גדול שמחייב אחריות מהצד שלנו, וסבלנות מצדכם, הציבור", כך ראש הממשלה.

בתוך כך, מאות ישראלים ששבו מאומן שבאוקראינה הציגו אישורים שהראו כי תוצאות בדיקת הקורונה שערכו היו שליליות, אך היום (חמישי) התברר שהם היו מאומתים למחלה. במשטרה כבר איתרו עשרות עם בדיקות מזוייפות, והם הובלו לביתם באמבולנסים.

בחדשות 13 דווח כי הליכים פליליים בגין הפצת מחלה ינקטו נגד החשודים שזייפו אישורי בדיקה שלילית, כאשר חלקם כבר נחתו בארץ וחלקם עושים את דרכם ארצה.

במשטרה נערכים להמשך הפעילות בנתב"ג ולאיתור מקרים דומים. ממד"א נמסר כי מעל עשרה אחוז מהשבים מאומן נמצאו מאומתים לנגיף.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש אמר מוקדם יותר היום כי "עדיין מוקדם מדי מכדי לסכם את אומן והמתווה שיצרנו. אנחנו שומעים על כך שיש לא מעט מאומתים, גם בבדיקות שם ואנחנו מצפים שגם יהיו כאלה, גם בבדיקות בארץ. המבחן שלנו בכך שבאמת כל מי שנדרש לבידוד יהיה בבידוד ובוודאי שמי שמאומת ישמור על הבידוד. זה המבחן של היום, מחר, הימים הקרובים, ואני קורא לכולם לשמור על ההנחיות, זה הרבה מאוד תלוי על המשמעת העצמית. ומי שחזר מאומן ונדרש לבידוד חייב להקפיד עליו. ומי שמאומת או לא מרגיש טוב חייב לשמור על בידוד".

"עדיין מוקדם מדי לומר אם עברנו את הגל הרביעי, זה נכון שקצב עליית המספר מאומתים ירד. אבל בגלל החג, אנחנו עושים פחות בדיקות בימים האחרונים ויכול להיות שזה משפיע וצריך לחכות עוד כמה ימים. בנוסף לכך תחילת שנת הלימודים והאירועים הגדולים שראינו בימים האחרונים, כל אלה יכולים לעלות בחזרה את מס' המאומתים לכן אנחנו צריכים לחכות עוד כמה ימים לראות שעוברים את התקופה הרגישה הזאת בשלום", כך פרופ' אש.

אתמול אובחנו בישראל 3,247 נדבקים חדשים בקורונה, מתוך 62,371 בדיקות שבוצעו. שיעור המאומתים מבין הנבדקים ירד ל-5.44% ומספר החולים הקשים הינו 680, מתוכם 160 מונשמים. כמו כן, 144,454 תלמידים נעדרים כעת מהלימודים, כאשר 41,416 מתוכם הם חולים מאומתים ו-102,638 נמצאים בבידוד.