הרב דב ביגון במכון מאיר
הרב דב ביגון במכון מאירצילום: מכון מאיר

"אחרי 10 שנים בישיבת מרכז הרב הבנתי שהגיע הזמן לעשות מעשה. כקיבוצניק חונכתי שכשיש לך דבר טוב- אתה לא משאיר אותו לעצמך, אלא עליך לפעול על מנת להעניק ממנו גם לאחרים", נזכר ראש מכון מאיר, הרב דב ביגון, בתחילת הדרך.

"ניגשתי למורי ורבי הרב צבי יהודה זצ"ל ואמרתי לו שאני חושב שהאורות האלו שיש אצלנו - חייבים לצאת החוצה לעם ישראל. הרב בירך אותי באומרו - דובב שפתי ישנים".

הימים היו ימי פוסט מלחמת יום הכיפורים לפני למעלה מ-47 שנים. "הייתה התעוררות גדולה כתוצאה מהמשבר הלאומי שעברה מדינת ישראל, וכשראיתי שאנשים מתעניינים ביהדות ורוצים ללמוד- אמרתי לידידיי שחייבים למצוא להם כתובת. אני, שגדלתי בקיבוץ משמר השרון ,לא היתה לי כתובת ברורה שאוכל להסתייע בה ללמוד יהדות- כתובת שמדברת את תורתו של הרב זצ"ל".

לתרומה למכון מאיר לחצו כאן

כך החלה דרכו של מכון מאיר שנקרא ע"ש של מאיר ליפשיץ הי"ד שנהרג בקרבות הצליחה במלחמת יוה"כ ומתוך מטרה להגשים את חזונו של הרב קוק זצ"ל להביא אור לעם ישראל.

מאז החל את דרכו מכון מאיר צמח והפך היום למרים דגל התשובה מאהבה. מלבד המכון פועלת כבר 40 שנה גם מדרשת אורה לציבור הנשים וכיום בשני הקמפוסים לומדים סה"כ כ-400 תלמידים ותלמידות- רובם בעלי תשובה שלומדים ומתחזקים ע"פ תורתה של ארץ ישראל.

במהלך השנים "עברו" במכון אלפים רבים של בוגרים שנמצאים כיום בכל תחומי העשייה בחברה הישראלית ומפיצים את תורתו של הרב זצ"ל. בנוסף, המכון מפעיל ערוץ דיגיטלי ובו יש כ-40,000 שיעורי תורה ב-6 שפות (עברית, אנגלית, צרפתית, רוסית, ספרדית ופורטוגזית) ומיליונים בכל העולם צופים בהם. ב-15 השנים האחרונות מפעיל המכון גם את ערוץ מאיר לילדים שמצליח להעביר בצורה חוויתית לילדי ישראל חינוך ערכי ויהודי אמיתי.

מכון אורה
מכון אורהצילום: מכון מאיר

כמו כן, במכון לומדים 30 אברכים, וקיימת גם תכנית ייחודית למסלול רבנות ליוצאי אתיופיה. המכון מפעיל גם אולפני גיור ב-5 שפות- הן לגברים והן לנשים- כשהלימוד במכון מהווה חלק מהתהליך ומהחיבור לעם ישראל לאחר סיומו. המכון גם מקיים ימי עיון לציבור הרחב במשך השנה, וכמובן – המכון מפיץ כבר יותר מ-20 שנה את עלון השבת "באהבה ובאמונה" ב-50,000 עותקים באלפי בתי כנסת ומאציל מרוחו על עשרות אלפי בתים בישראל.

"זהו המקום היחיד בארץ שמרים את דגל התשובה מאהבה", מסביר הרב ביגון את החשיבות האדירה של המשך פעילות המכון, "זהו המקום היחיד שמפיץ את תורת התשובה של ארץ ישראל ע"פ חזונו של הרב זצ"ל. כל התורם למכון מאיר יבורך מן השמים ומשפחתו בשנה טובה בריאה ומתוקה".

כעת, מכון מאיר פונה לציבור הרחב על מנת שיוכל להמשיך ולהעצים את המשך הפעילות. "יש לנו 10 מטרות עבורן אנו זקוקים לגיוס הכספים כעת, אבל אולי זו שהכי חשובה וקרובה לליבי היא סיוע הכלכלי הישיר לתלמידים שלנו. רוב רובם של התלמידים הם חסרי אמצעים ומדובר בעלות בקנה מידה רחב, מטרתנו הגדולה היא שהם יוכלו להמשיך ללמוד ולהצטרף למשפחה הגדולה שאנו בונים כאן", מסביר הרב ביגון.

הרב מסיים בבקשה אישית, "כולם מכירים את העשייה הגדולה שלנו ועל מנת שזו תוכל להימשך בכל תחומי העשייה שאנו מובילים אנו חייבים את הסיוע של הציבור הרחב. דווקא בימי התשובה- זוהי העת הראויה לחזק את דגל התשובה מאהבה בעם ישראל".

לתרומה למכון מאיר לחצו כאן