האוהל בו התקיימו התפילות
האוהל בו התקיימו התפילותצילום: באדיבות המצלם

הרב אליהו וחני קנטרמן, שליחי חב"ד בשכונת טלביה וממילא בירושלים, הקימו אוהל תפילה ענק לרגל ראש השנה בפארק השכונתי ואליו נהרו כ-200 איש מרחבי העיר.

למרות שניתן היה להתפלל השנה בבתי הכנסת הרב אליהו וחני הבינו שאם לא יוקם אוהל כזה אנשים רבים יחליטו שלא להגיע לתפילות החג בבתי הכנסת מפני החשש עדיין מהדבקה בנגיף הקורונה לאור ההתפרצות האחרונה.

"הכרנו בעובדה שיש צורך שאנשים ירגישו שהם יכולים להתפלל בנוחיות בלי הצטופפות ופחד מהדבקה. חשבנו על פארק סוקולוב כי הוא מהווה נקודה מרכזית בטלביה", מספר הרב אליהו בשיחה עם ערוץ 7.

"רצינו שהאוהל לא יהיה רק נגיש לתפילה אלא שתתקיים בו התפילה ברמה הכי גבוהה ולכן הבאנו גם השנה את החזן ישראל הרשטיק להוביל את תפילות החג, אליו הצטרפו אביו החזן חיים אליעזר וילדיו והם סחפו את כל הקהל בתפילה הנעימה שלהם", מוסיפה חני.

בזמן התיכנון חשבו השניים שבמניין שלהם ישתתפו כ-70 איש, אך בפועל הגיעה כמות משולשת כמעט של אנשים.

"זה היה משהו אדיר היו אנשים באוהל הפתוח והיו בחוץ זוגות ומשפחות שעמדו ביחד סביב הפארק זה הזכיר את התפילות של הבעל שם טוב בעיירה שגם התפלל עם סוגים שונים של אנשים. כשאתה בחוץ יש אווירה אחרת וגם התפילה מקבלת תחושה אחרת", מספרים השלוחים הרב אליהו וחני.

התפילה הצליחה לסחוף כל עובר אורח שהיה בסביבה. משתתפי התפילה מתארים תחושה יוצאת דופן ומיוחדת של אחדות טהורה. "הייתה הרגשה של אחדות וקרה שם משהו עמוק מאוד. זאת הייתה תפילה נטולת דרגות, התפילה הצליחה להדביק את כל האנשים אליה והייתה נגישה לכל אחד ואחת", הם משתפים.

"היו בקהל אנשים דתיים ואנשים לא דתיים שיצאו לטייל עם הכלב ופתאום ראו את המניין העצום בפארק והחליטו להצטרף. לקחו סידור ושמעו את קול השופר״.

לדבריו של הרב אליהו, ״דווקא בגלל המצב הגענו למקומות מדהימים ועוצמתיים שלא היינו מגיעים אליהם לולא המצב הזה. נשים פנו אליי ואמרו לי שהן הצליחו סופסוף להתפלל בראש השנה כי הילדים באותו זמן יכלו לשחק בפארק".

התחושות העוצמתיות שסחפו את הנשים והגברים שנכחו בפארק השכונתי הביאו אותם למסקנה אחת - מוכרחים להמשיך לנגן את המנגינה הזאת גם בשנה הבאה. הרב אליהו וחני משתפים כי "אנשים באו ואמרו לנו שצריך שמניין ראש השנה הזה יישמר גם אחרי הקורונה".

הרב אליהו וחני קנטרמן משמשים כשליחי חב"ד בשכונה משנת 2008 וכמו כולם מתאימים את פעולותיהם למצב קורונה. "זה מה שהוחלט מלמעלה השנה, והלוואי שנצליח להגיע אל הקדוש ברוך הוא מאיפה שאנחנו נמצאים. תמיד יש פתרון, אנשים פתאום ראו שגם הפארק יכול להיות בית תפילה. איפה שאתה נמצא אתה יכול להביא את הקב"ה אל תוך חייך. זה מה שנקרא 'בכל דרכיך דעהו', צריך רק לאפשר את אחדות אנשים דתיים ולא דתיים".