ילדים
ילדיםצילום: ISTOCK

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים בצהריים (רביעי) דיון על ההיערכות של מערכת החינוך לקראת החזרה מחופשת חג הסוכות.

בנט אמר כי הוא רוצה מתווה חזרה מסודר שיהיה מובן להורים, "אני רוצה לעשות ניהול סיכונים מחושב. לא היסטריות".

"אני צופה שבסופו של דבר אנחנו נראה דעיכה. אנחנו הולכים לתקופה לא קלה עכשיו של 'אחרי החגים'", אמר בנט בדיון על פי הדיווח בחדשות 13. "אפשר לעשות הרבה מאוד בדיקות אנטיגן וריבוי בדיקות הוא משמעותי יותר מכל בדיקה ובדיקה. אני אומר מראש - הימים הראשונים של אוקטובר יהיו מורכבים. הדבר הראשון שקורה - אנחנו עושים עוד פעם מכת אנטיגן. אני מקווה שהקו שאני מקווה שננוע אליו - לחלק מסה של בדיקות להורים, ושאר הילדים יעברו בדיקה ביתית יום יום בשבוע".

בנט הוסיף בדיון כי "יש נטייה אצלנו לחשוב שכל החוכמה חונה פה. אני לא מאמין בזה. ביקשתי בדיקה השוואתית עם מערכות חינוך מתקדמות במערב - בריטניה, גרמניה, ארה"ב. הנטייה היא להימנע מבידודים כברירת מחדל ולהחליף אותם במאסה של בדיקות אנטיגן. הכי קל זה לסגור את כולם ולהטיל גזרות על הציבור. מי שרוצה כל הזמן לסגור והגבלות - גוזר עלינו לחיות את 2020 לנצח, או לפחות בעתיד הנראה לעין. בלי הורים שיעבדו - אין משק מתפקד. ילדים בלי בית ספר - מדרדרים בכל הפרמטרים. אנחנו צריכים לאפשר למידה רציפה. אחרת אנחנו מגדלים פה דור של זומבים".

בנט פרש את המתווה שהוא מעוניין לראות וכיצד להשיג אותו: המטרה שלנו היא שכולם ישתפו פעולה, וזה ניתן להשיג בשני אופנים: כשכולם מבינים מה נדרש מהם, שזה לא משוואות מתמטיות מסובכות אלא מתווה פשוט לביצוע ובהיר וכשהגזרה היא כזאת שהציבור יכול לעמוד בה. אם אנחנו משביתים את ההורים מעבודה ואת הילדים מלימודים והתחושה היא של רולטה רוסית - לא עשינו בזה כלום".

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס אמר בדיון כי המקום הבטוח ביותר הוא מערכת החינוך והציע לוותר על פיילוט ולעבור ישר למודל למידה במקביל לבדיקות PCR. עוד אמר ביבס כי הוא מציע להגדיר את ממוני הקורונה בבתי הספר כעבודה מועדפת. בנט השיב לו: "יפה. לא חשבתי על זה".