אבו מאזן נואם בעצרת האו"ם
אבו מאזן נואם בעצרת האו"םצילום: מתוך השידור החי של האו"ם

מולי שגב, יוצר התכנית הסאטירה 'ארץ נהדרת', השיא עצה ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לאחר שנאם בעצרת האו"ם.

במהלך נאומו בעצרת אמר אבו מאזן: "לא סירבנו אפילו פעם אחת ליוזמה רצינית לשלום. אין פרטנר לשלום? תוכיחו".

אבו מאזן נאם באו"ם בשידור ישיר כשהוא יושב במשרדו ברמאללה. בעודו נואם, על הקיר מאחוריו היו תלויות מפות ארץ ישראל לפי התקדמות ההתיישבות הציונית במהלך השנים. בין השאר הייתה תלויה מפת ארץ ישראל על פי "תכנית החלוקה" משנת 1947.

"עצה", כתב שגב לאבו מאזן בחשבון הטוויטר שלו. "בפעם הבאה תוריד מהקיר שמאחוריך את המפות לכל הצעות החלוקה שדחיתם".

כאמור, בנאום תקיף בפני העצרת הכללית של האו"ם הציג יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) אולטימטום לישראל לסגת מאיו"ש ומירושלים המזרחית ואיים לבטל את ההכרה בישראל בגבולות 1967 אם לא תעשה כן ולפנות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג כדי שיכפה עליה את הנסיגה.

"השנה חלפו 73 שנים מאז הנכבה הפלסטינית, במהלכה יותר ממחצית מהעם הפלסטיני גורש אז מאדמתו, ורכושו הוחרם", אמר אבו מאזן באו"ם. "למשפחתי ולי, כמו לרבים מאיתנו, יש מסמכי בעלות על האדמה הזו המתועדים גם ברשומות האו"ם. זה המסמך שיש ברשותנו, ומיליוני הפלסטינים מחזיקים בו גם כיום, ומחזיקים מאז ועד עתה גם במפתחות ביתם".

לדבריו, "למרות זאת, לא הצלחנו להשיב אותו (את הרכוש), בגלל החוקים הישראליים המסרבים להכיר בהחלטות הלגיטימיות הבינלאומית, המאשרות את זכותו של הפליט הפלסטיני לשוב למולדתו, להחזיר את רכושו ולקבל פיצויים, בהתאם להחלטות (המוסדות) הבינלאומיים, במיוחד החלטה 194".

"ישראל לא עמדה בהסכמים שנחתמו, התחמקה מלעסוק בכל יוזמות השלום, המשיכה בפרויקט ההתפשטות הקולוניאלי שלה, והרסה את הסיכויים לפתרון מדיני המבוסס על פתרון שתי המדינות", טען. "האם רשות הכיבוש הישראלית חושבת שהיא יכולה להתחמק מהפשע של עקירת יותר ממחצית מהעם הפלסטיני מאדמתו ומביצוע מעשי טבח הרבים שקטלו והרגו אלפי פלסטינים בשנת 1948?"