אוקיינוס הרצח
אוקיינוס הרצח

סבתי ע"ה שגדלה בברלין נהגה לספר לי שמיד אחרי שהיטלר עלה לשלטון, והיא מעט אחרי גיל בת-מצוה, נסע אביה למסע ארוך ברחבי אירופה על מנת לחפש ארץ מפלט.

חבריו בקהילה היהודית בזו לו על מעשה זה, לא רק משום שהותיר אשה ושלושה ילדים קטנים לבדם והסתפק בלשלוח להם טרף לביתם בדרך הדואר, אלא גם על שום ייאושו מעתיד חיי היהודים בגרמניה. לאחר שנה ומחצה שב לברלין והודיע לבני משפחתו: אין מקום באירופה ליהודים. בכל מקום שאליו הגעתי צעקו לי "יהודי מלוכך. לך לפלסטינה".

אם אני, נינו, כאן כדי לכתוב את הסיפור הזה, סימן שהוא הסתיים בטוב. זה קרה משום שמשפחה בקהילה שהיו לה את הסרטיפיקטים (אשרות כניסה) הנדירים להכנס לארץ-ישראל המנדטורית הציעה אותם לסבא רבה שלי באומרה: "אנו לא זקוקים להם. מולדת לא עוזבים".

שאלתי את סבתי, מה ראה אבא שלך שלא ראו יהודים רבים אחרים בהבנתו כבר בשנת תרצ"ג (33') שאין אפשרות ליהודים להישאר עוד באירופה.

סבתא הדהימה אותי בתשובתה בגילוי נתון היסטורי שלא ידעתי. סבתי סיפרה שעוד לפני שהיטלר נבחר בבחירות דמוקרטיות לכהן כקנצלר גרמניה, הוא שלח גלויות אישיות ליהודי גרמניה בהן הזהיר אותם שיום יבוא והוא יעלה לשלטון ויוודא שלא יהיו עוד יהודים בגרמניה ושלכן הוא קורא ליהודים להגר כבר מעכשיו.

- "אבא התייחס לזה כאל פרופגנדה אנטישמית קלאסית, אבל כשהיטלר עלה לשלטון, נזכר שהוא הופתע לראות את הגלויה המודפסת לא רק בתיבות דואר של כל היהודים בבנין, אבל גם בתיבות דואר של יהודים מתבוללים, וגרוע מכך: בתיבות דואר של גרמנים שרק בזכות היראות הגלויה בתיבתם, הבין אבא שמדובר בגרמנים גוים שהינם נכדים של יהודים שהתבוללו, לפי תורת הגזע הנאצית. אבא הבין שהיטלר ידע מצויין היכן מתגורר כל יהודי, וכל מי שהוא רואה בו יהודי, ושהוא הגיע לשלטון מוכן".

נזכרתי בסיפור זה היום כשנשלחו אלי דברי בלע שכתב אדם בשם אריה ארליך בשבועון "משפחה", בתוך קריאה בעברית וגם בערבית: "אנו, הציבור החרדי, אין לנו שום עניין בעלייה להר הבית בזמן הזה. אנחנו מתנגדים לכך בתוקף... אז אם יש בידיכם מידע מוצק על רצון ישראלי לשנות את הסטטוס-קוו בכיפת הסלע - מה שלא נכון למיטב ידיעתנו - לציבור החרדי אין לכך כל קשר. אז אנא, הפסיקו לרצוח אותנו".

דברים מזעזעים אלו מזכירים לנו את טענת היהודים המתבוללים בגרמניה ובצרפת ערב השואה שבתמימות-רשעות שלהם אמרו לגרמנים: אנחנו בכלל כבר לא יהודים. למה אתם רודפים אותנו, אנו בני האומה הגרמנית.

טענה מרושעת וטיפשית כזו שארסה ורעלה הוחדר היום בשבועון "משפחה", אחת היא עם הטענה הבוגדנית של פלג קיצוני בחסידות סאטמר המפגין בניו-יורק עם תומכי אש"פ ומקיים מפגשים עם שלטון אירן במחשבה להימלט בית המלך מכל היהודים.

שנאת הערבים ליהודים היא אנטישמיות לכל דבר ועניין. אנטישמיות איננה גל. היא אוקיינוס. אל מול גל צוללים מתחתיו עד יעבור. את האוקיינוס צולחים בגבורה מעליו. גל שוטף רק את מי שכעת שוחה במים. אוקיינוס מציף את כולם. לאחרונה נרצח בפיגוע בארמון הנציב יהודי שהקדיש את חייו למה שהאמין שיכול להיות "דו קיום" בין יהודים לערבים, והיה פעיל בעמותת "תג מאיר".

כל יהודי מתפלל תפילות כתובות מתוך התנ"ך והסידור 3 פעמים ביום לבניין בית המקדש על הר הבית. הוא מבטא רצונו זה בשפתיו בכל ברכה שמברך 2-5 פעמים ביום לאחר אכילת לחם ודברי מאפה.

בחודש אלול הוא חוזר על כך עוד כמה מאות פעמים באמירת הסליחות. אז את מי אנו משקרים? את עצמנו? נו מילא.

אבל הערבים אינם מטומטמים ויודעים שכל יהודי חובש כיפה אפילו יהיה הלייט ביותר ואפילו הקבוצה הקיקיונית שהזכרנו שמפגינה בעד אש"פ, כולם כולל כולם אומרים בפיהם שזה רצונם וטורחים להשכים בכל בוקר לתפילה ולבקש זאת, גם מי שעולה להר הבית בטהרה למקומות המותרים כפי שעשה הרמב"ם וגם מי שלא עולה להר הבית כי חושש שמא ידרוך בתחום האסור לדרוך בו לפי ההלכה.

כל יום העם היהודי מדפיס אלפי סידורים וספרים שבהם זה כתוב. כל לימוד הגמרא והמשנה בכל הישיבות בעולם עוסק בהלכות ומצוות התורה שתלויות בבניין המקדש.

נוטלים 4 מינים בחול המועד סוכות משום "מהרה יבנה המקדש" ומידות מפורטות ומדוייקות של בית המקדש השלישי מודפסות בכל יום בספרי הנביא, במשנה במסכת מדות וברמב"ם ונלמדות ע"י מיליוני יהודים בכל יום.

אז על מי אנחנו חושבים שאנחנו עובדים? הערבים לא יודעים שגם מי שלא עולה להר הבית מתפלל בכל יום שיבנה שוב בית המקדש במקום שבו כיום עומדים המסגדים?

לא כדאי להתנשאות מעל הערבים. הם אויב אכזר ורשע אבל ממש לא מטומטם.

על כן מי שציפה אולי להודעת תגובה מהחמאס מעין זו, עשוי להתאכזב:

"דובר חמאס, סמי אבו זוהרי בטוויטר: ההתנגדות מקבלת את בקשת אריה ארליך מ״משפחה״ שלא לרצוח חרדים ומבקשת ממנו לשגר כתובות של יהודים דתיים לאומים אם מעוניין ספציפית שנרצח דווקא אותם".

היא לא תגיע. המשחית לא מבחין בין מי שמתפלל לבניין בית המקדש לבין מי שעולה להר ולבין מי שאפילו לא מתפלל לבניינו, כשם שלא הבחין המשחית הגרמני בין יהודים מתבוללים ליהודים חרדים.

קריאתו ההיסטורית הכל כך מצערת של אריה ארליך לערבים נרשמה לדיראון עולם בדברי ימי ישראל בין הדברים המזעזעים ביותר שהצליח יהודי להוציא מתחת ידו.

הכותב שימש כמזכיר רבני "דרך אמונה"