הרב מוטי אלון וסוגיית הלהט"ב
הרב מוטי אלון וסוגיית הלהט"ב

הרב מוטי אלון שמש במשך שנים רבות כרב וכמחנך, כראש ישיבה וכרב קהילה. הוא העביר שיעורי תורה מרתקים, אשר השתתפו בהם מאות אנשים, והם אף שודרו ברדיו והקשיבו להם רבבות מאזינים.

הוא נשוי לאישה, יש לו משפחה ברוכת ילדים, ועד להתפוצצות הפרשיות הכואבות הוא נתפס בציבור כאדם מושלם. אם לפני עשרים שנה היו אמרים שיש לו נטיות הפוכות, הדבר היה נשמע כבלתי אמין לחלוטין.

אפילו כאשר פורום תקנה פרסם לראשונה את הזהרותיו ביחס לרב מוטי אלון, היו פקפוקים בציבור. אך כעת, כולנו מבינים שטעינו, והמציאות התבררה.

יש לו נטיות הפוכות, וברמה חריפה ביותר.

לא כל מי שיש לו נטיה לחטא זה, גם נופל בו, והרב מוטי אלון נכשל. אף אחד מאיתנו אינו יודע במה ועד כמה.

לא כל מי שנכשל בחטא הזה, גם פוגע באחרים. בנידון דידן, תלמידי חכמים בררו והכריעו, כי קיימת כאן תהום עמוקה.

על פי הפרסומים באתר של פורום תקנה, הניסיון מראה, כי אדם שנכשל בדברים מסוג זה, אם הוא מקבל שיחת הבהרה מפורום תקנה, די בכך כדי שיחדל ממעשיו הרעים. קל וחומר אם הוא מקבל איום שיאלץ לעזוב את מקום עבודתו. חריף מכך, החשש מפני פרסום הדברים ברבים, מהווה מחסום משמעותי מפני החטא. ואילו הרב מוטי אלון, קבל שיחות, בירורים, אזהרות, הרחקות, פרסומים ועדיין המשיך במעשיו.

גם כאשר ידע מה המחיר שהוא הולך ומשלם על מעשיו, עדיין לא חדל מלהמשיך ולפגוע. התאווה הייתה כה בלתי נשלטת, עד כי היא הובילה אותו לאיבוד עולמו ונפוץ המעמד שקנה לעצמו. היא הייתה חזקה מהמחיר הכבד שהוא ידע שהוא הולך ומשלם.

אם נחפש דוגמא לאדם בעל נטיות הפוכות חריפות, שאף הורידו אותו מאיגרא רמא לבירא עמיקתא, הרי שהיא עומדת במלא עוצמתה מול עינינו.

למרות הכל, דבר זה לא מנע ממנו מלישא אישה, ולהביא ילדים לעולם באופן טבעי. אם נבודד את התנהלותו הפנים משפחתית מהפרשיות שהתפוצצו, הרי שמשפחתו עומדת יציבה וחזקה כבר עשרות רבות של שנים.

נכון, יש לרב מוטי אלון נטיה הפוכה קשה ביותר. נטייה שהובילה אותו לשאול תחתיות ולאיבוד כל מה שקנה בעולמו. אך אין בה כל סתירה לנישואין רגילים ושגרתיים. נכון, במקביל לנישואיו הוא התמודד עם נטייה הפוכה חריפה ביותר, התמודדות שלצערנו נכשל בה, אך למרות הכישלון, אין הדבר עומד בסתירה לבית שהקים.

מכאן צריך ללמוד כל מי שמרגיש בנפשו שיש לו נטייה הפוכה, שאין בנטייה זו כל מניעה לחיות באופן נורמלי, תהא הנטייה ההפוכה חריפה ככל שתהיה. הנטייה קשה וכואבת, הנטייה מייסרת את הנפש, אך אין בה מניעה מלישא אישה ולחיות איתה כמו כל זוג נשוי אחר.

הרב מוטי אלון, שעומד בפני כולנו כ"רמזור אדום" מפני פוגעים, כתמרור אזהרה מה סופו של פוגע ושל הנופל ביצרא דעריות, משמש גם כ"רמזור ירוק" לכל הלהט"בים. עצם עניינו זועק ומכריז, כי גם הלהט"ב החריף ביותר, יכול בהחלט לחיות חיים רגילים ונורמלים. אין זה אומר שלא תהיה במקביל התמודדות מול היצר. אך אפילו אם יהיו כשלונות בהתמודדות זו, יצר זה אינו פוגע ביכולת לחיות חיי אישות כדרך כל אדם.

לתגובה של הרב עמיחי אליהו למאמר לחצו כאן