האמינו לנתניהו ולכן – היזהרו מפניו!
האמינו לנתניהו ולכן – היזהרו מפניו!

בראיון לערוץ 7 שניתן אתמול (ראשון) חשף נתניהו את הקלפים שלו במשחקו הארצישראלי ולשם שינוי גילה למי שיודע לקרוא בהם את כל האמת.

נתניהו הקדים והדגיש בדבריו שהצהרתו בנושא החלת הריבונות על היישובים היהודיים ביהודה ושומרון "אינה מגיעה באופן פתאומי ולקראת הבחירות" וכי הוא מקדם אותה "כבר כמה חודשים".

אנו ממליצים להאמין לו, ולהאמין גם לדבריו אלה: "אני מעדיף לעשות את זה בהסכמה אמריקנית. דיברתי על כך עם הגורמים הרלוונטיים ולוקח זמן לתאם".

כלומר, עוד לפני שהבחירות היו באופק דן נתניהו עם האמריקנים בהחלת הריבונות על היישובים ואפילו "תאם עם הגורמים הרלוונטיים" בארה"ב. מי הם הגורמים האלה אין צורך לחפש הרבה - אין שם כאלה לבד מ"צוות השלום" של טראמפ - קושנר, גרינבלט ופרידמן והללו עוסקים רק ב"תכנית ה-100". על כן, רק עיוור לא יראה שאת הקלפים האלה, קלפי הסיפוח של היישובים היהודיים ביו"ש, חשף נתניהו בוושינגטון במסגרת מו"מ שניהל (כמנהגו בחשאי ולבדו) אגב גיבוש תכנית ה-100 האמריקנית.

ובמלים אחרות: נתניהו ינסה לפתות אותנו לבלוע את הגלולה האמריקנית המרה - מרה משום שהחומר הפעיל שלה הוא ריבונות פלסטינית על 90% משטחי יו'ש לכל הפחות - עם ציפוי מתוק של סיפוח היישובים והשארת השליטה הביטחונית בידי ישראל.

למה, שאל נתניהו בראיון, לא תוכל יצהר "להישאר" כמו "שאתה משאיר את הריבונות שלך במקומות שונים בעולם?" על כך השיבו לו המראיינים בשאלה: כיצד, "כמובלעות"?, ונתניהו ענה ב-"אח"כ נראה". לא היתה בפיו תשובה יותר טובה, מפני שאין מנוס מן המסקנה שאם רק המובלעת היא שלך - כל היתר לא שלך, כלומר של מישהו אחר.

עוד טען נתניהו בראיון, שכשדיבר בבר אילן על "שתי מדינות" התכוון להשארת היישובים וכוחות הביטחון, ועל זאת התעקש בכל דיוניו עם האמריקנים. גם עם ג'ו ביידן, שטען בפניו שאם היישובים וצה"ל נשארים, זו אינה "ריבונות", אך הוא, נתניהו, עמד על שלו: יישובים וביטחון. אם כך עוד בימיו של אובמה שביידן היה סגנו, הדעת נותנת שאת תפיסתו זו שילב נתניהו אחר כך ב"תכנית ה-100" של טראמפ, שלפי כל הסימנים הוא אחד מהוגיה.

לא נותר אלא לשאול, האם גם העם בישראל יקבל את "הריבונות-מינוס" הפלסטינית הזאת מבית מדרשם של טראמפ ונתניהו, כלומר - יכיר בריבונות זרה על החלקים התנ'כיים הכי מרכזיים והכי אינטימיים של א"י, תמורת נזיד עדשים של נוכחות ביטחונית ויישובים מוקפאים ומתנוונים ( לאן יתפתחו?), מבודדים ומנותקים (הלא רק יישובים "יישארו", אזור C כולו יעבור לתחום 'פלסטין')? 

והעיקר: מה תהא תוחלת החיים של אחיזה ביטחונית ישראלית בשטחים הנתונים לריבונות פלסטינית? כמה זמן יעבור עד שכל העולם ישכח כיצד בא ההסדר הזה לעולם ויתייחס רק למה שעיניו רואות: ישראל קולוניאליסטית הפוגעת בהתיישבות האזרחית ובשליטה הצבאית הכוחנית שלה בריבונות הפלסטינית החוקית?

היש בכלל ספק, שהריבונות – ערך בינלאומי מוכר ומקודש – סופה שתתגבר על הנוכחות היהודית לאחר שישראל בעצמה הסכימה להחילה על הפלסטינים בארץ ישראל? האם לא ברור שהאחיזה היהודית תהפוך מהר מאוד להיות ארעית ותלושה וסופה הלא רחוק לעבור מן העולם?

ועוד שאלה: כאשר תוצע למפלגות הימין חברות בממשלת נתניהו על בסיס התכנית הזאת, האם יצטרפו? ואם התכנית תתקבל בממשלה לאחר צירופם – האם יפרשו? אותה שאלה עם דגש עוד יותר חזק מופנית לנאמני א"י שבתוך הנהגת הליכוד, והם רבים וטובים: האם תזרמו עם תכנית טראמפ-נתניהו? או שמא תאמרו – 'עד כאן'? ואם כן, למה אינכם עושים זאת כבר עכשיו, לפני הבחירות, כדי שהמנהיג שלכם יידע את גבולותיו?

במאמר קודם הזמנתי את הליכוד לתת לבוחר תשובה ברורה על השאלה, מה טומן בקרבו הפתק "מחל" – ארץ ישראל יהודית או מדינה פלסטינית, והנה ראש הממשלה בעצמו נענה לאתגר וסיפק מענה ברור.

עכשיו מונח הכדור במגרשו של הליכוד, להסתייג ולהתנער מרעיון העוועים של 'ריבונות-מינוס' לאויב על אדמת ארץ ישראל או לאבד, מכאן ואילך, את הנהגת 'המחנה הלאומי'.

האם נתניהו תומך במובלעות יהודיות בתוך מדינה פלסטינית?