ויהי אחרי הסערה
ויהי אחרי הסערה

צר לי עליך מוטי יוגב, זה כל כך לא מגיע לך. רובכם לא מכירים מקרוב את מוטי, ניזונים בעיקר מהתקשורת הכללית והמגזרית שאהבה לחבוט בו, להזכיר לו את הדי 9, לרדת עליו ללא הרף.

אבל אומר לכם באחריות. מוטי הוא מחברי הכנסת החרוצים שנראו בכנסת ישראל. אין חופש, אין הפסקות, אין עייפות. מגיע לכל מקום, זמין לכל דבר, תמיד שומע, תמיד שם לעזור. מוטי, איש ישר כמו סרגל, מעולם לא זגזג, לא נדד בין מפלגות, לא הוצנח, לא שוריין, השיג הכל בעמל רב, בחריקת שיניים, גם כשחבריו קינאו בו וניסו לפנות את דרכו החוצה. כנסת ישראל מאבדת ביום הזה חבר כנסת נאמן לשטח, לפריפרייה, ליהודה ושומרון. חבר כנסת חברתי וחרוץ, טוב בהרבה מקודמיו ברשימה שהוצנחו להם מאי שם.

הרב פרץ. צר לי עליך, עשית כל טעות אפשרית, בחיי. הגעת כתקווה חדשה לבית היהודי, אך הצלחת בכישרון רב להחריב מפעל אדיר, מפלגת שטח, עם מתפקדים, מרכז ומוסדות, שכעת לא יוותר מהם דבר. נכון, לא הייתה לך ברירה.

בין להשאר עם בן גביר ולא לעבור את אחוז החסימה ובין להכנס עם בנט, נדחקת אמנם לפינה. אבל, את האמת הכואבת, המאד לא נעימה, עליך לשמוע. נצמדת לכסא, התאהבת בתואר. לא שמעת לציבור, לא הקשבת למציאות. חתמת בפזיזות עם בן גביר כדי להציל את עורך, את עור הצבי, במקום לתת לבצלאל, מתאים ופופולרי יותר, את הבכורה. אילו היית פועל כך, יתכן שבנט היה זוחל אליכם בחצות הלילה, ולא אתה אליו.

צר לי עליך נפתלי בנט. בכישרון רב בנית את הבית היהודי, בכישרון גדול החרבת אותו עד דק. בכישרון גדול יותר תהיה אולי חתום על ממשלת שמאל. אם הנך פוסל שמונים אלף בוחרים ששמו את קולם עבור בן גביר, אולי אינך ראוי לקולותינו. מעולם לא הצבעתי לבן גביר, אבל פסילה של ציבור כל כך גדול מישראל, אפילו כבלוק טכני, מעוררת בי קבס, גועל ותחושת התנשאות.

צר לי עליך בצלאל סמוטריץ'. איש ישר דרך, חרוץ ומוכשר. נקרעת, התחבטת. כמשפט שלמה בשעתו נאלצת להחליט במי לבחור ואת מי לגזור. מלשכת התחבורה תאלץ ככל הנראה להפרד, לשוב לפעילות פרלמנטרית כחבר כנסת מן השורה. אין לי ספק. לא תיחלש, תמשיך לעבוד קשה עבורנו, אבל זה לא מגיע לך, יומך הגדול עוד בוא יבוא.

צר לי עלייך, הציונות הדתית. זה כל כך לא מגיע לך. מגזר כל כך מדהים, כל כך בריא, נאמן, אידאולוג, מסור ופעיל. לא מגיע לנו לראות את כולם מאוחדים, כולם ברורים, ורק אצלנו השיבוש והמגערת מצאה לה בית.

צר לי על עצמי, ועל רבים שכמותי. מעולם לא חשבתי שכלל תעלה במוחי המחשבה להכניס פתק מחל בקלפי. כל ימי הצבעתי למפלגות הימין האידאולוגי, וכעת הרהורי כפירה עולים במחשבתי. ממשלת ימין ככל הנראה תתקשה גם כך לקום, ובבחירה בין מריבות, שנאה והדרה לבין אחדות השורות במפלגת השלטון, איני יודע, שמא גדול השלום.

יוגב : פרץ לא ראוי להיות שליח ציבור