יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: אלעד גוטמן

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ימריא הבוקר (חמישי) לבחריין, בביקור רשמי ראשון של בכיר ישראלי בממלכה שם יחנוך את השגרירות הישראלית בבירה מנאמה וייפגש עם שורה של בכירים מקומיים.

אלון אושפיז, מנכ"ל משרד החוץ, אמר לעיתון 'ישראל היום' כי "ביקור שר החוץ לפיד בבחריין הוא בעל חשיבות מדינית ואזורית מהמעלה הראשונה".

לדבריו, "שגרירות ישראל במנאמה היא הנציגות הישראלית הרביעית, שאנחנו חונכים בחודשים האחרונים. כל נציגות כזו היא גשר לפעילות מדינית וכלכלית לטובת אזרחי מדינת ישראל. יציבות אזורית, שגשוג כלכלי וקדמה טכנולוגית הם הבשורה, שנושאת השותפות הזו עם בחריין, כמו גם עם האמירויות ומרוקו, לאזור כולו".

הביקור מצביע על הרצינות בקשרים בין שתי המדינות כחלק מהעמקה של "הסכמי אברהם" אשר נחתמו באוגוסט אשתקד שבעקבותיהם בחריין מינתה שגריר ראשון בישראל ואף הרחיבו את ההסכמים לענף המסחר והתיירות.

במסגרת זו, ייערך טקס חגיגי בשעות הבוקר כאשר המטוס הראשון של "גולף אייר", החברה הלאומית הבחריינית ימריא מהממלכה לנמל התעופה בן גוריון.

כאמור, במהלך היום לפיד ייפגש עם א-זיאני לשיחה בארבע עיניים אך גולת הכותרת תהיה החניכה של השגרירות הישראלית בממלכה, אירוע היסטורי ממדרגה ראשונה וציון דרך עם פוטנציאל אסטרטגי עצום.