תו ירוק
תו ירוקצילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הבריאות ניצן הורוביץ (מרצ) התייחס למדיניות המאבק בקורונה ואמר כי הישראלים יצטרכו ללמוד לחיות לצד הנגיף.

''הקורונה היא לא דבר ייחודי שבשבילו מערכת הבריאות צריכה לעזוב הכול ולהתמקד בו - אנחנו צריכים ללמוד לחיות לצד הנגיף", אמר הורוביץ. "אנחנו לא יכולים להשבית את המשק בכל פעם. לכן, בנוסף לכל הצעדים שעשינו - חיסונים, טיפול והנחיות, חיזקנו את מערכת הבריאות בכללותה".

בשיחה עם כאן חדשות הוסיף שר הבריאות: ''התקציב שבידינו מספיק לקיצור תורנויות המתמחים בפריפריה בלבד. נשמח אם יתאפשר להרחיב את המתווה אולם הדבר תלוי בתקציב נוסף. נרצה לקבוע מתווה מסודר לקיצור התורנויות שיתחיל בתוך כמה חודשים ויימשך 4 שנים''.

אתמול (שני) אובחנו בישראל 3,186 מאומתים חדשים לקורונה, לאחר שבוצעו 119,841 בדיקות.

בבתי החולים מאושפזים 505 חולים שמצבם מוגדר קשה, מהם 198 מונשמים. מניין הנפטרים מקורונה בישראל עומד על 7,843 בני אדם.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו (הליכוד) נאם אתמול בישיבת פתיחת מושב החורף של הכנסת, ותקף את ממשלת בנט-לפיד בעיקר סביב ניהול המאבק במגיפת הקורונה.

''את 100 הימים הראשונים של הממשלה הזאת, אפשר לסכם במשפט אחד: הממשלה מְכִילָה, התקשורת מַַאֲכִילָה, ואזרחי ישראל – אוֹכְלִים אותה", אמר נתניהו בתחילת דבריו.

''הטבלה לא משקרת. לפני ארבעה חודשים, תחת ההנהגה שלנו, מדד 'בלומברג' דרג את ישראל במקום החמישי בעולם בהצלחה במאבק בקורונה. היום, תחת ההנהגה שלכם, הוא מדרג אותנו במקום ה-41 מתוך 53 מדינות. כמעט בתחתית טבלת המדינות שנבדקו''.

נתניהו הוסיף: ''הבאנו לכם מדינה עם כמעט אפס מתים ביום. אצלכם נפטרו 1392 איש, עם חיסונים. כשיש חיסונים, לא כפי שהיה אצלנו. את רוב האנשים האלה היה אפשר להציל אם לא הייתם מבזבזים זמן יקר. לא הצענו שתעשו סגר אלא שתביאו בזמן את החיסון השלישי שהזמנו והייתם חוסכים את המתים''.

"הממשלה הזו מכילה לא רק את הקורונה - אלא גם את הגרעין האיראני", תקף יו"ר הליכוד. ''ההסכם הזה הופך את איראן, בהכשר בינלאומי, למדינת סף שתוכל לפתח ארסנל גרעיני של מאות פצצות אטום שמכוונות אלינו".

נתניהו המשיך במתקפה על ראש הממשלה: ''נפתלי בנט, לפני שבוע נאמת באו״ם. כדי לצאת ידי חובה אמרת כמה מילים שבלוניות על איראן, אבל את הדבר החשוב באמת לא אמרת: שישראל מתנגדת בתוקף לחזרה להסכם הגרעין עם איראן, ושהיא תמשיך לפעול לסכל אותו, עם או בלי הסכמת ארה״ב.

''במקום לתקוף את ההסכם המתגבש, בחרת לתקוף את מערכת הבריאות הנהדרת שלנו. ממשלת הריפוי תוקפת את הרופאים. במקום להתעמת עם חמינאי – התנפלת על שרון אלרעי''.

גם את התקשורת תקף נתניהו: ''מהדורות החדשות הפכו לפינת ליטוף יומית לממשלה. אתם זוכרים שלא מזמן הייתה מילה כזאת בעברית – מחדל. השתמשו בה בוקר וערב. פתאום היא נעלמה מחיינו. אין מחדלים, אין בדיקת עובדות, יש רק פרגון: 'בנט מאושר', 'בנט מרוצה', 'בנט מבסוט', 'בנט הציל תוכי' וכמובן שמנסים להסתיר מי הוא ראש הממשלה בפועל – מנסור עבאס - זה שאישר לבנט ללכת לאו״ם, אבל לא אישר לו ללכת לאום אל-פאחם''.

פרצי צחוק נרשמו באולם כשראש האופוזיציה נתניהו פנה לראש הממשלה בנט ואמר לו: "מנסור עבאס לא הרשה לך ללכת לאום אל פאחם". עבאס השיב לנתניהו: ''זה לא נכון, זה לא נכון, זה לא נכון 'אבו יאיר', זה לא נכון".

''יש אולי שקט בתקשורת, אבל בציבור אין שקט. יותר ויותר אזרחים מבינים שהשקט שלכם מלאכותי, שקט מדומה. וזה מביא אותי לנקודה השלישית: בשעה שאתם ״מְכִילִים״ והתקשורת ״מַאֲכִילָה״, אזרחי ישראל יודעים שהם ״אוכלים אותה״.

''הציבור יודע שממשלה אחראית, בהובלת הימין האמיתי, ולא המדומה, הייתה נוהגת אחרת: היינו מביאים את החיסון בזמן ומצילים חיים רבים. היינו הולמים בעוצמה בגורמי הטרור בעזה, כפי שעשינו במבצע 'שומר החומות'. היינו מתייצבים בזקיפות-קומה מול לחץ אמריקני – הן בדיבורים והן במעשים – כדי לסכל את תכנית הגרעין האיראנית. הציבור יודע שהיינו עושים כל זאת – כי זה בדיוק מה עשינו תחת הנהגתנו''.