אורון שאול והדר גולדין
אורון שאול והדר גולדיןצילום: באדיבוצ המשפחות

ארגון הטרור חמאס הציב כדרישת סף למשא ומתן על שחרור השבויים המצויים בידיו בעזה שישראל תשחרר כאלף מחבלים.

על פי דיווח ברשת 'אל-ערביה' בישראל סירבו לתנאי שהועבר דרך המתווכים המצריים לאחר שהתברר שדרישת חמאס כוללת מחבלים שרצחו יהודים רבים וכן את ששת הנמלטים מכלא 'גלבוע'.

גם בסוגיית הרגיעה בעזה לפי שעה לא הושגה הסכמה על מתווה שיהיה מקובל הן על חמאס והן על ישראל.

ד"ר לאה גולדין, אמו של הדר, תקפה בערוץ 7 את התנהלות ראש הממשלה בכל הקשור לשחרור השבויים והנעדרים המצויים בידי חמאס בעזה.

היא לא מתרשמת מהפרסומים לפיהם ראש הממשלה שוחח על הנושא עם מזכ"ל האו"ם בשולי העצרת הכללית.

"אני פגשתי את מזכ"ל האו"ם כבר פעמיים והוא יודע את המצב. זה הדיווח שקיבלנו גם אנחנו מהמזכיר הצבאי בהודעת ווטסאפ. השאלה היא האם יש דרישה ישראלית מהאו"ם לקיים את החוקים שלו? אני לא יודעת לאיזה רמה מעשית הדברים הגיעו", אמרה גולדין.

בימים האחרונים היא הסתכלה בכאב על הדיווחים לגבי החיפושים אחרי שבוי אחר, רון ארד. "זו תזכורת מאוד כואבת לכל אחד במדינת ישראל. זה המקרה הכי ידוע וראשוני שבו ישראל הפקירה שבוי בידי האויב".

עם זאת, לאה גולדין מציינת כי "המקרה של הדר ואורון כלל לא דומה לרון ארד. איש לא באמת יודע איפה הוא. הדר ואורון נמצאים 100 ק"מ מהקריה. מדברים ברדיו על הסכם עם חמאס וסוגיית השבויים כלל לא נידונה. זו שערורייה - עברנו מלחמה עם אותו אויב באותו מקום - עושים הסכם עם האויב ולא דורשים את החיילים בחזרה. השבר הוא הרבה יותר גדול מזה של משפחת גולדין - זה שבר לאומי שאומר לנו - 'חיילים זה זבל'".

לטענה של ראש הממשלה שהוא אינו מוכן לשחרר מחבלים בעסקת שבויים עונה גולדין, "אני לא מבקשת מבנט לשחרר מחבלים. שמחה ישב איתו בארבע עיניים והציע כל מיני מנופים בינלאומיים שאפשר להפעיל על חמאס. הוא מקשקש על שחרור מחבלים. את החיילים אסור להפקיר ואם ההסכם עם חמאס ייחתם ללא השבת בנים - זה יהיה כתם על בנט לדיראון עולם".