חריש
חרישצילום: פלאש 90

עימות יצרי התפתח בשכונת 'בצוותא' בחריש בין תושבים חרדיים לחילוניים שטענו להמשך 'ההשתלטות החרדית' על העיר.

היה זה לאחר שחברי הקהילה הליטאית הקימו אוהל תפילה בשטח ציבורי ותושביה החילונים של השכונה הגיעו למקום והתעמתו עם החרדים.

"כל כמה שבועות הם מנסים להשתלט ולקבוע עובדות בשטח. הם מנסים להקים בית כנסת מאולתר", אמרה תושבת השכונה באתר 'חריש 24' והתייחסה גם לגודלו של האוהל: "נראה שהם בעלי אמצעים, הם תקתקו אוהל שאני לא אוכל להקים בשטח ציבורי".

מנגד טוענים אנשי הקהילה הליטאית שעד כה התפללו חבריה בשטח תחת כיפת השמיים ובמרבית הזמן ללא הפרעות, אך כעת, לקראת העונה הגשומה הם ביקשו להקים אוהל כדי למצוא לדבריהם "פתרון למצוקת בתי התפילה בשכונה".

בהמשך פורק אוהל התפילה על ידי המשטרה בהוראת ראש העיר יצחק קשת.

"הוריתי הערב לפרק באופן מיידי אוהל תפילה שהוקם ללא אישור בשטח ציבורי בשכונת בצוותא. עובדי עירייה פירקו את האוהל בליווי משטרתי", כתב ראש העיר.

"סביב הקמת האוהל התרחש הערב אירוע קשה מבחינה קהילתית: עימות בין תושבים חילונים לתושבים חרדים שגלש לאלימות של ממש".

"ההתרחשות הזו בעיניי בלתי נסבלת. התנהגות בריונית לא באה בחשבון. אני מתנגד נחרצות לכל ניסיון מכל צד שהוא לקבוע עובדות במרחב הציבורי באופן חד צדדי, ולכן החלטתי שהאוהל יפורק מייד".

"אני רוצה להעביר מכאן מסר ברור לכולם: חריש היא עיר מעורבת, עיר של כולם – חילונים, דתיים וחרדים. מי שלא מעוניין לחיות ביחד, כנראה שחריש לא מתאימה לו. מי שרוצה להתבדל פשוט לא ימצא כאן את מקומו. כל ניסיון לכפייה או לקביעת עובדות בשטח באופן חד צדדי ייתקל בתגובה נחרצת ובלתי מתפשרת".

"אני מכיר בצורך לבית כנסת בשכונה ואנחנו עובדים על פתרונות, אבל לא זאת הדרך. הדברים ייעשו בצורה מסודרת כפי שנעשו בשכונות הוותיקות יותר. העירייה מצידה תעשה כל מה שצריך כדי שהסדר הציבורי יושב על כנו וכדי למצוא מענה מתאים לצרכים של כל הצדדים. אבל צריך גם רצון טוב ונכונות לחיים משותפים כדי שיהיה אפשר לחיות בשכונה - בצוותא", לשון הודעת ראש העיר.