אימון בחדר כושר
אימון בחדר כושר צילום: ISTOCK

רוצים לצאת להתאמן אבל אין לכם ממש חשק להתעורר מוקדם בבוקר? תוצאות המחקר החדש יעודדו אתכם להישאר עוד שעה במיטה.

חוקרים מאוניברסיטת מאסטריכט בהולנד בדקו מהו הזמן האופטימלי ביממה לאימון גופני, ומצאו כי בשעות אחר הצהריים מצליח האימון להשיג את התוצאות הטובות ביותר מבחינת חילוף החומרים בגוף.

החוקרים בדקו אנשים הנמצאים בסיכון לחלות בסוכרת מסוג 2, ומצאו כי אלו שהתעמלו בשעות אחר הצהריים נהנו מחילוף חומרים מהיר יותר ויתרונות מטבוליים גבוהים יותר, כמו גם ביצועים באימון והפחתת מסת השומן, לעומת אלו שהעדיפו להתאמן בשעות הבוקר.

פטריק שראובן, פרופסור לתהליכים מטבוליים באוניברסיטת מאסטריכט ואחד ממחברי המחקר, טוען כי החוקרים עדיין לא מצאו את הסיבה המדוייקת לכך שאימון אחר הצהריים עדיף על אימון בוקר, אך הוסיף כי "מדובר ככל הנראה בשילוב של גורמים שונים".

שראובן הוסיף עוד כי "לגוף שלנו יש שעון ביולוגי אשר מסדיר תהליכים רבים בגוף, ולתהליכים האלו יש קצב. "חלק מהם ידועים, כמו טמפרטורת הגוף ולחץ הדם. השעונים הביולוגיים שלנו משפיעים גם על חילוף החומרים שלנו והאם גופנו שורף שומן או פחמימות בזמנים מסוימים. משתתפי המחקר שסבלו מהשמנת יתר או היו בסיכון לסוכרת מסוג 2, תהליכי שריפת השומן הללו היו אופטימליים יותר בשעות אחר הצהריים. יתכן כי גם טמפרטורת הגוף הגבוהה יותר אחר הצהריים תורמת לתוצאות הטובות יותר של האימון".

הוא גם הוסיף כי המחקר הוכיח שוב כי אכילה בשעת ערב או לילה מאוחרת תורמת בצורה משמעותית לעלייה במשקל ובעלת השפעה על בריאות האדם.

מצאתם טעות בכתבה או פרסומת לא ראויה? דווחו לנו