מדבקת הסימון למוצרי 'יוניליוור'
מדבקת הסימון למוצרי 'יוניליוור'צילום: דוברות

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מוביל קמפיין נרחב בדרישה להפעלת חוק החרם בישראל נגד חברת 'בן אנד ג'ריס' העולמית, כפי שעשו כמה מדינות בארה"ב.

דגן הודיע כי המועצה תפיק ותעודד הדבקת מדבקת אזהרה על מוצרי יוניליוור - שהם למעשה הבעלים של חברת בן אנד גריס - עליה ייכתב: "אזהרה מוצר של חברת יוניליוור תומכת BDS".

בעת האחרונה הודיעו חמש מדינות בארה"ב כי יחילו את חוק החרם נגד 'בן אנד ג'ריס' וחברת האם שלה 'יוניליוור' ולדעתו של דגן ישראל צריכה להצטרף למהלך וכצעד ראשון "להוציא את מוצרי החברה משימוש בחברות ממשלתיות ובסיסי צה"ל".

"הגיע הזמן להפסיק להכיל מדיניות של הסתה וחרם כנגד מדינת ישראל. חברת יוניליוור פועלת כבר שנים ומשרתת את האג'נדות של תנועת ה-BDS. בין היתר באי התערבותה בהחלטה החמורה של בן אנד ג'ריס העולמית שבבעלותה שלא למכור את הגלידה שלה ביהודה שומרון ורמת הגולן מסיבות פוליטיות", הוסיף דגן.

לדבריו, "מדינת ישראל מצדה מורידה את הראש. הזוי בעיני שהממשלה לא מצליחה לקדם את חוק החרם ולהחיל אותו על חברות שראשיהן פועלים ומדברים כנגד מדינת ישראל ואזרחיה. אם מדינת ישראל לא מסוגלת לפעול נגד יוניליוור, הבשורה מגיעה היום מאיתנו בשומרון".

על מדבקת סימון מוצרי החברה אמר דגן, "המדבקה הזאת היא תוצאה של אזרחים ועסקים רבים בשומרון ובכלל בישראל שהביעו כעס ואכזבה על הדרך בה נלחמת המדינה במי שמבקש להחרים אותה. אנחנו מציעים לעסקים אפשרות להדביק את המדבקות האלו על מוצרים המיוצרים ע"י יוניליוור ובכך לאפשר ללקוחות להחליט אם הם רוצים לקנות מוצרים מחברה התומכת לכאורה ב- BDS או לבחור באלטרנטיבות ידידותיות יותר. זו לא קריאה לחרם - זו קריאת השכמה לציבור הישראלי ולממשלת ישראל"

"המדבקות האלו יופקו ויחולקו אצל עסקים שמעוניינים בכך, כשבמקביל בכוונתנו לפעול מול ממשלת ישראל ולדרוש מהם להפעיל סנקציות כלכליות על חברת יוניליוור", סיכם דגן..