התקווה 6 מקפיצים את הצעירים מהתפוצות

ארגון מסע, מיסודן של הסוכנות היהודית וממשלת ישראל, פתח אתמול (רביעי) את שנת הפעילות ה-18 שלו באירוע בו נטלו חלק אלפי משתתפים, צעירים יהודים מעשרות מדינות מכל חלקי העולם. במרכז האירוע הופעה של להקת התקווה 6.

עופר גוטמן, מנכ"ל מסע, סיפר לערוץ 7 על המשמעות העמוקה של פעילות הארגון. "זה מסע אמיתי, לא סתם טיול. יצרנו משהו מאוד עמוק שמביא את המשתתפים לחיות את ישראל כמו מקומי. כשהחבר'ה מגיעים לארץ לכמה חודשים או שנה מתחברים לארץ וחיים אותה כמו המקומיים. בזמן שלהם כאן הם מתמחים במשק הישראלי, מתנדבים, לומדים בבית ספר והופכים לחלק מאיתנו. חלקם נשארים כאן, חלקם בוחרים לחזור, אבל הם הדור הבא של המנהיגות בתפוצות".

התקווה 6 מקפיצים את משתתפי 'מסע'
התקווה 6 מקפיצים את משתתפי 'מסע'צילום: ערוץ 7

לדבריו, הארגון פועל בכל דרך כדי לאפשר לכל משתתף מנעד רחב של אפשרויות. "בגילאים האלה, אתה תופס את עצמך וחושב לכאן אתה רוצה ללכת מבחינה מקצועית ופיתוח אישי והתוכניות שלנו מותאמות לכך. ישראל היא קרקע מעולה כדי להמציא את עצמך מחדש, להתחבר ולדעת מי אתה ומה אתה רוצה לעשות ולקבל כלים מקצועיים".

גם בקורונה לא פסקה הפעילות לרגע. "את הקורונה עברנו בהצלחה גדולה. הגענו לכל ההסכמות עם משרדי הבריאות והפנים והכנסנו משתתפים להארץ ולא הפסקנו".

אילן כהן, יו"ר דירקטוריון ארגון מסע מוסיף, "זה הפרוייקט הכי יפה בעם היהודי כיום. כמעט 180 אלף איש שהגיעו במשך 18 שנים לארץ וכ-40% עשו עלייה. מי שחזרו משמשים עד היום שגרירים של מדינת ישראל".

יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית ויו"ר בפועל של הסוכנות היהודית ראה בחיוך גדול את חגיגות פתיחת השנה של 'מסע'. "זה מדהים, זאת חגיגה ציונית אמיתית. אלפי צעירים שמגיעים לכאן מכל העולם להתנדב, ללמוד, להיות חלק מהחברה הישראלית וחוגגים איתנו. ההרגשה לראות כאן את כולם אחרי הקורונה - היא פשוט של 'עם ישראל חי'".

שר התפוצות, נחמן שי סיכם, "זו מתנה למדינת ישראל שיש פרוייקט כזה שמובילה אותו הסוכנות היהודית עם המדינה ובשותפות של תורמים מארה"ב. זה אולי הניסיון הכי גדול שיש להעביר חוויה ישראלית להאנשים צעירים שבאים, מתנסים, תורמים ונתרמים. זה מפעל מצויין".