ח"כ שמחה רוטמן
ח"כ שמחה רוטמןערוץ 7

למען האמת, כשקראתי את המאמר של שרת הפנים איילת שקד שפורסם היום באתר ערוץ 7 ("שוחטים את הציפור שביד", 21.10) כמעט והתחלתי לרחם עליה.

היא חוותה שבר, היא גילתה בליל ההצבעה שהאופוזיציה תצביע נגד, היא נפלה ברשת הספינים והקמפיינים שטוו לה פוליטיקאים ציניים מהאופוזיציה וחוק יסוד ההגירה בכלל לא נותן מענה לאלפי המחבלים שאוטוטו מגיעים לישראל על מגש הכסף שהכינו במפלגת הציונות הדתית ובליכוד, כשהיא הסכימה להעביר את החוק שלנו ורק סרבנותם של אידיאולוגים מנותקים שמעדיפים לשחוט ציפורים תמימות היא הבעיה.

ואז נזכרתי שאין מילה אחת של אמת בכל המאמר, ונרגעתי.

איילת שקד לא גילתה דבר בליל ההצבעה. הרבה לפני ליל ההצבעה היא קיימה משא ומתן מרתוני עם נציגי מרצ ורע"מ ועם איבתיסאם מרעאנה.

ההצבעה התקיימה ב-5 ביולי. שבועיים קודם לכן כבר התפרסם בכלי התקשורת כי "הושגה פשרה בין בנט לעבאס על חוק איחוד המשפחות". עוד קודם לכן התחייבה שקד ואיתה חבריה לקואליציה עם תומכי הטרור, באופן פומבי ובאופן שקט, על מתן רשיונות נהיגה, ביטוחי בריאות ואישורי שהייה בהיקף נרחב ועוד הקלות רבות שהפכו את חוק האזרחות המחורר, לחסר משמעות.

לכל אורך אותה תקופה ביקשנו, מעל כל במה, שתנהל איתנו משא ומתן שיבטיח את חסימת גבולות מדינת ישראל והודענו שלא נאפשר "להרדים" את אזרחי ישראל באמצעות העברת חוק פגום, רק כדי להתעורר בעוד שנה עם אלפי אישורים שניתנו "מתחת לשולחן" לדרישת מנסור עבאס וגבי לסקי.

חוק האזרחות (הוראת שעה) עבר סירוס אחר סירוס במשך 18 שנה, לדרישת שופטי בג"ץ והיועצים המשפטיים. חרב ביטולו על ידי בית המשפט העליון מונפת, ותחת איום זה "התנדבו" בעבר שרי הפנים השונים להעניק עוד ועוד הקלות, כדי למנוע קביעה של בית המשפט האוסרת על מניעת איחוד משפחות.

חוק יסוד ההגירה מעניק עוגן בחוק יסוד לאיסור על איחוד משפחות, ולכן בעצם קיומו הוא היה משנה את המאזן ומאפשר יד קשוחה המונעת כניסת "איחודי משפחות", דהיינו מימוש של זכות השיבה הפלסטינית, על כל הבעיות הלאומיות, הדמוגרפיות והביטחוניות שכרוכות במימוש שכזה.

מי שקורא את מאמרה של שקד, כמעט יכול לשכוח שהיא בחרה להרים את ידה להקמת קואליציה עם תומכי טרור ועם מפלגות הפועלות בגלוי ובאור יום, להרס מדינת ישראל כמדינה יהודית.

היא מבקשת מהקוראים שיתנו בה שוב את אמונם, יאמינו בתום כוונותיה ויסמכו עליה שהיא מעוניינת לעמוד בפרץ ולמנוע כניסת אלפי פלסטינים.

אבל כששאלתי אותה, האם לאחר העברת חוק האזרחות, בהנחה שהאופוזיציה תתמוך בחוק, היא תעניק, באמצעות הסמכות שהחוק מעניק לה, את האישורים שרע"מ ומרצ דרשו וידרשו ממנה, התשובה הייתה חיובית.

לצורך תמיכה בחוק האזרחות דרשתי שני תיקונים בלבד, שיבטיחו שאנו אכן ממשיכים את הסטטוס קוו. שקיפות ומכסות. דיווח חודשי לכנסת על מספר האישורים שניתנו וקביעה ברורה בחוק לפיה לא יהיה ניתן לתת בשנה הבאה יותר אישורים מהמספר הממוצע שניתן בשנים האחרונות.

ההתנגדות למכסות שכאלה, יחד עם האמירה הברורה שלאחר שחברי כנסת "אחראים" מהימין ייענו לקריאתה הנרגשת ויצביעו יחד איתה בעד חוק האזרחות, ייכנסו לחדרה ווליד טאהא ומנסור עבאס ויצאו עם אלפי אישורים חדשים לאיחודי משפחות, הובילו אותי למסקנה שאין כל טעם במשא ומתן.

מעולם לא חשבתי וממילא גם לא אמרתי שהצבעתי נגד חוק האזרחות המחורר של שקד הייתה טעות.
אמרתי במפורש, על דוכן הכנסת, למנסור עבאס, שכל הוראת שעה של חוק אזרחות שהוא יהיה מוכן להצביע בעדה, תזכה להתנגדותי. הסיבה מאוד פשוטה. בניגוד לחברי ימינה ובניגוד לאיילת שקד, מנסור עבאס פועל מבוקר ועד ערב למען האינטרסים של מצביעיו. הוא אינו מעוניין במדינה יהודית, ולכן הוא יתמוך רק בחוק אזרחות שיסייע לו במטרותיו.

השאלה שטרם הצלחתי למצוא לה מענה היא מדוע איילת שקד מגוייסת למען מצביעי רע"מ ולמען תומכי מרצ?