אמץ לוחם
אמץ לוחםצילום: דובר צה"ל

אירוע הוקרה למיזם "אמץ לוחם" ולתורמיו התקיים אמש (ה׳) במחנה "רבין", הקריה, במעמד הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, חברי פורום מטכ"ל ומנכ"לי החברות המאמצות.


"אמץ לוחם" הינו מיזם מעורבות חברתית שנועד לתמוך במערך הלוחם בצה"ל, באמצעות חיבור בין חברות ותורמים מהארץ ומהעולם לבין יחידות לוחמות.

במסגרת האימוץ, היחידה המאומצת מקבלת סל רווחה בסך 100,000 ₪ בשנה, תוך התחייבות למתן סכום זהה למשך שלוש שנים. התרומה מועברת במלואה ליחידה, ועומדת לרשותה למימון פעילויות הרווחה בהתאם לפקודת "אמץ לוחם" בצה"ל.

במיזם שותפות כ-80 חברות עסקיות, ארגונים ותורמים בישראל. את המיזם מלווה גם ארגון ידידי צה״ל בארה"ב, FIDF, אשר מהווה שותף אסטרטגי למיזם ומחבר קהילות יהודיות בארה"ב לגדודים שונים בצה״ל.

המיזם משקף חיבור ייחודי בין לוחמי ומפקדי היחידות הלוחמות לבין עובדי ומנהלי החברות והתורמים. במסגרתו מתקיימות פעילויות משותפות, ימי ספורט והעשרה, טיולים, וכן מאובזרים מועדונים, מחולקים תווים לחגים לחיילים מעוטי יכולת ומקודמת קליטתם של יוצאי יחידות קרביות לעבודה בחברה המאמצת

"יחד למען החייל" מהווה שער הכניסה לתרומות אל צה״ל ופרויקט אמץ לוחם הוא אחד מהפרויקטים המשמעותיים של העמותה.



הרמטכ''ל כוכבי אמר באירוע: "״משימתו הראשונה של צה״ל היא ביטחון, אבל משימה לא פחות חשובה היא העובדה שצה״ל הוא חדר כושר לאומי, של העצמה אישית, של סולידריות חברתית, לכלכלה, פיתוח ולחדשנות - צה״ל אינו נטל אלא נכס. הוא נכס חברתי ותרבותי, הן מהפן הבטחוני והן מהפן הכלכלי צה״ל מאיץ ומעצים את החברה. צה״ל הוא בית הספר היחיד במדינה למנהיגות ופיקוד ובכך הוא משפיע על נראות המשק.

''צה״ל משחרר כל שנה 2500 הנדסאים, 2000 טכנאים, 2000 יוצאי מקצועות התקשוב, 600 יוצאי מקצועות הסייבר, 300 תוכניתנים וסייעות רופאי שיניים - זהו מפעל הכשרות עם סטנדרט גבוה ביותר. אני רוצה להודות לכם, נציגי החברות המשתתפים בפרויקט ׳אמץ לוחם׳, על שותפות עמוקה ודרך ארוכה. אני פוגש את הפירות של מה שאתם עושים בשטח, תרומת הדברים שאתם עושים לתחושה של החיילים, להתפתחות ולהישארות שלהם ביחידות. הקשר שלכם עם צה״ל ישיר ועמוק״, כך כוכבי.

יושב ראש יחד למען החייל, אלוף (מיל׳) יורם יאיר, ייה: "אנחנו מאד גאים בפרויקט אמץ לוחם ומודים לעשרות החברות שנרתמות מידי שנה לתרום ולסייע ליחידות הלוחמות בצה״ל. יותר מהסיוע הכלכלי מרגש אותי בכל שנה לראות את הקשר האישי הנרקם בין מנהלי החברות למפקדי היחידות הלוחמות. מחממת את הלב העובדה שבכל שנה יוצאי יחידות קרביות משתלבים בעבודה בחברות המאמצות".