עידן חביב ועקיבא
עידן חביב ועקיבאצילום: אריאל פייגלין

זה היה ערב חורפי, גשום יחסית, והאולם היה ריק למדי. שלושים איש, אולי ארבעים וזמר אחד עם לב ענק.

היה לו אז להיט אחד ברדיו בשם 'אל תעזבי ידיים', את 'לך לך' ו'הכל עוד אפשרי' ועוד כמה שירים שהיו מוכרים בעיקר למיטבי לכת, אבל השיא של ההופעה היה ללא ספק כשהוא גירש את הנגנים מהבמה וביצע לבד, אקוסטי, שני שירים שעוד לא יצאו. אתם אולי מכירים את השמות שלהם, לראשון קראו 'פשוטים' ולשני קראו 'מודה אני'.

שנתיים עברו מאז אותה הופעה בצפון, ואתמול, אחרי דחייה ארוכה בגלל הקורונה, עקיבא עלה להשיק באופן רשמי את האלבום השני שלו בתיאטרון ירושלים. 'פשוטים' ו'מודה אני' כבר מזמן הפכו ללהיטים, הקהל הפך מעשרות לאלפים, ורק עקיבא נשאר אותו עקיבא. צנוע, מתרגש, טיפה נבוך אבל ללא ספק במקום הטבעי שלו – בקדמת הבמה.

את ההופעה ההיא הוא פתח עם השיר 'לך לך', הערב אתמול נפתח דווקא עם השיר 'רק עוד רגע' שמתחיל במילים "היי, זה אני כאן". אחרי שנים של מסע, שנים של מאמצים והופעות קטנות, עקיבא מכריז לעולם שהוא כאן, שהוא הגיע. שכולם יישמעו, שכולם ידעו. שנים שהוא חיכה, עכשיו הגיע הזמן שלו.

אל תעזבי ידייםאריאל פייגלין

שיר רדף שיר ולהיט רדף להיט, ואז, ללא ספק, הגיע השיא של ההופעה – עידן חביב שקפץ להתארח על הבמה ללא פחות מארבעה שירים. הביצוע של 'שלמים' שעקיבא כתב לחביב היה טוב כצפוי, אבל ההפתעה האמיתית הגיעה דווקא בשירים 'עד שתעזוב' ו'עכשיו או לעולם' של חביב שהשניים ביצעו ביחד. מהרגעים המוזיקליים היותר טובים שנראו פה לאחרונה. אולי יותר מדי טובים.

עידן חביב נראה אדם מקסים ואני מניח שיש הרבה מקומות שהייתי רוצה שהוא יהיה בהם איתי, לא בטוח שהופעת השקה הוא אחד מהם. השילוב של חביב ועקיבא הוא מדהים והופעת זריחה אקוסטית של שניהם ביחד היא משהו שחייב לקרות, אבל בסופו של דבר חביב הוא זמר מנוסה עם כריזמה שקשה להתחמק ממנה ורפרטואר שירים מדהים, ומהרגע שהוא עלה על הבמה הוא קצת גנב את ההצגה.

עד שתחזוראריאל פייגלין

בכלל, משהו במבנה של ההופעה קצת חרק. כל שיר וכל ביצוע בפני עצמו היה מדהים (אם כי הגשה צמודה וקטנה יותר ל'אנא בחביבותא תליא' הייתה עושה חסד לשיר), אבל הסדר של השירים והחלוקה של הערב הרגישו קצת אקראיים.

גם המעבר בין שירים שקטים לשני שירים שמחים ואז חזרה לשקטים היה קצת מבלבל, וגם הבחירה לשים את כל הלהיטים הגדולים יחסית בהתחלה ולקנח אותם עם האירוח של עידן חביב יצרה תחושה שהשיא כבר מאחורינו, וזה כשאנחנו עדיין רק בשליש הראשון של הערב.

אבל גם מהבור הזה עקיבא הצליח לצאת, גם בזכות הביצועים ל'שלום בבית' ו'צמאה' שהקפיצו את האולם, אבל בעיקר בגלל שני הביצועים השקטים והמינימליסטיים שעשה לשירים מתוך האלבום הבא.

שיר חדש מהאלבום הבאאריאל פייגלין

סביר להניח שעד להופעת ההשקה של האלבום הבא בעוד שנתיים גם הם כבר יהיו להיטי ענק עם מיליוני צפיות והפקה מושקעת, אבל בינתיים, הגרסה השקטה והאקוסטית מזכירה לנו שלפני כל הבסים והאורות והבמות הגדולות, עקיבא הוא זמר נשמה ענק.

בשיר שחתם את הערב, 'אתה הולך איתי', עקיבא סיים במילים "תן לי עוד סימן שיהיה טובותקבל אותי לא חשוב לאן, הכי קרוב אתה הולך איתי". אני לא יודע אם הוא קיבל סימן מאלוקים, אבל מחיאות הכפיים שהדהדו באולם עוד דקות ארוכות אחרי שהוא ירד מהבמה בהחלט היו סימן שיש לא מעטים בקהל שהולכים איתו.