גלעד ארדן
גלעד ארדןצילום: UN

הנציג הפלסטיני באו"ם ריאד מנסור פנה במכתב לנשיא מועצת הביטחון בדרישה לגנות את הכרזת ישראל על שישה ארגונים פלסטיניים כארגוני טרור.

מנסור כתב כי "לאור ההתפתחויות האחרונות, עלי שוב להפנות את תשומת הלב הדחופה של הקהילה הבינלאומית למדיניות הבלתי חוקית של ישראל בפלסטין הכבושה.

''ישראל ממשיכה בהתיישבות על אדמתנו ובדיכוי של עמנו באופן שיטתי ללא עונש, ובידיעה שלא תשא באחריות על פי החוק''.

לטענת מנסור ''ההתנהלות החצופה הזו הובילה להתקפה נוספת של ישראל, המעצמה הכובשת, נגד ארגוני חברה אזרחית פלסטינית בניסיון ברור להפחיד ולהשתיק בכוח את הדיווחים שלהם על חשיפת ההפרות של ישראל נגד העם הפלסטיני.

''השר הישראלי גנץ הכריז על שישה ארגוני זכויות אדם פלסטיניים מובילים וארגוני חברה אזרחית כארגוני 'טרור'. אנו קוראים למועצת הביטחון, העצרת הכללית וכל שאר הגורמים הרלוונטיים לגנות באופן ברור ולדחות פעולות כאלה של הכוח הכובש ולהגן על זכותם של ארגונים אלה לבצע את תפקידם ולהמשיך לפעול ללא רדיפה״, הוסיף הנציג הפלסטיני באו''ם.

שגריר ישראל בארה"ב ובאו"ם גלעד ארדן מסר בתגובה: "עוד בכהונתי כשר לנושאים אסטרטגיים פרסמתי דו״ח מפורט שמוכיח את הקשר בין חלק מהארגונים הפלסטיניים לבין ארגון הטרור החזית העממית, והחושף כיצד חלק גדול מפעילי הארגונים הם מחבלים בעלי היסטוריה של טרור ומעורבות בפיגועים.

''כפי שנחשף כעת, לאחר פעילות משותפת של שב״כ ומט״ל שר הביטחון חתם על צו המכריז על שישה ארגונים של ״החזית העממית״ ביהודה ושומרון, כארגוני טרור לאחר שהוכח כי הם חלק מרשת של ארגונים הפועלים בכיסוי בזירה הבינלאומית במטרה לתמוך בארגון הטרור''.

ארדן הוסיף: ''היה צפוי שהפלשתינים בתגובה ימשיכו במסע השקר וההסתרה שלהם, אבל הגיע הזמן שהאו"ם יבין שהארגונים ה"אזרחיים" הפלשתינים הם כסות לפעילות טרור וחרם נגד ישראל. מדובר במחבלים בחליפות".