קצין הכנסת החדש יובל חן
קצין הכנסת החדש יובל חןצילום: דוברות

יו״ר הכנסת ח״כ מיקי לוי הודיע היום (שני), לאחר שקיים התייעצות עם סגניו בכנסת, כי בכוונתו להביא לאישורה של ועדת הכנסת את החלטתו למנות את יובל חן המשמש כיום כראש אגף הביטחון של משרד הביטחון וסגן ראש המלמ״ב לשעבר לקצין הכנסת החדש.

בחירה זו, אשר נעשתה לראשונה בתולדות הכנסת, לאחר הליך מיון מקצועי בסיועה של ועדה ציבורית מייעצת בה כיהנו האלוף (מיל׳) דורון אלמוג, ניצב (בדימוס) גילה גזיאל וסא״ל (מיל׳) צור קרן.

חן יחליף בתפקידו את ניצב יוסף גריף אשר מסיים בימים אלו 42 שנות שירות במשמר הכנסת, מתוכן 12 שנים כקצין הראשון של הכנסת.

יו״ר הכנסת ח״כ מיקי לוי אמר כי "מדובר בבחירה ראוייה ובהליך מקצועי וסדור שנעשה לאחד התפקידים הרגישים והמשמעותיים במשכן. אתגרי הביטחון והאבטחה המשתנים שבפניהם ניצבת הכנסת חייבו בחירת קצין בעל ניסיון מבצעי וניהולי עשיר שיוכל להצעיד את היחידה לעידן הבא. אני מודה לחברי ועדת האיתור על העבודה המקצועית שעשו ומאחל הצלחה רבה ליובל חן בתפקידו. בהזדמנות הזו אני מבקש להודות מקרב לב לניצב גריף על שנות שירותו במשכן".

חרף העובדה שחוק משכן הכנסת מסמיך את יו״ר הכנסת למנות את הגורם בו הוא מעוניין לתפקיד קצין הכנסת, לאחר היוועצות בסגניו החליט לוי למנות וועדה מייעצת שתערוך הליך מיון סדור ומקצועי.

לאחר כשלושה חודשים מיום מינויים ולאחר קיומו של הליך יסודי, שכלל בין היתר פרסום קול קורא אליו ניגשו 42 מועמדים המשתייכים או השתייכו בעבר לגופי ביטחון שונים, מיונים במרכז הערכה וראיונות אישיים - העבירו חברי הועדה ליו״ר הכנסת שמות של חמישה מועמדים, אשר נמצאו בעלי ההתאמה הגבוהה ביותר לתפקיד קצין הכנסת, ולדעתם בעלי הסיכויים הגבוהים ביותר למלא את התפקיד בהצלחה.

יו״ר הכנסת ח״כ מיקי לוי קיים בסוף השבוע הקודם ובתחילת השבוע הזה ראיונות אישיים למועמדים עליהם המליצה הועדה וכאמור בחר מבינהם את יובל חן.

חן המכהן בימים אלו כראש אגף הביטחון במשרד הביטחון, הוא בעל ניסיון עשיר בניהול מבצעי של יחידות ביטחון ואבטחה גדולות בארץ ובחו״ל, מילא בעברו מספר תפקידי מפתח משמעותיים בתחום הביטחון והאבטחה במשרד הביטחון, ביניהם, סגן ראש המלמ״ב וראש יחידת המטה וראש היחידה לאבטחה פיזית.

כאמור, חן מחליף בתפקידו את ניצב יוסף גריף אשר סיים השבוע 42 שנות שירות במשמר הכנסת, מתוכן 12 שנים כקצין הכנסת. עם סיום כהונתו הודה גריף באגרת מיוחדת ששלח לכלל עובדי הכנסת על העבודה המשותפת והדגיש כי "משמר הכנסת עבר עם השנים תהליכים מורכבים שכללו התפתחות משמעותית בכל המישורים הביטחוניים והאבטחתיים הן באיכות וכמות המשימות שהוטלו עליו והן בשיפור האמצעים הטכנולוגיים והמענה המבצעי המוכח. כמי שהייתה לו הזכות לעמוד בראש המשמר ולפקד עליו בשנים אלו, אני חש גאווה רבה נוכח ההישגים ומאחל הצלחה רבה למפקד המשמר הבא".