יצחק הרצוג בכנס
יצחק הרצוג בכנסצילום: אודי פורטל

נשיא המדינה יצחק הרצוג מביע היום (שני) אכזבה מהשיח הפוליטי ואומר כי הוא פועל לשנות את המצב בתחום זה.

"אני מתוסכל מאוד מהשיח הפוליטי. אני מדבר עם כולם ויורד לפרטי הפרטים עם כולם, פגשתי את כל ראשי המפלגות ואני מנהל איתם שיחות בצורה הכי נוקבת שיש. גם עם ראש האופוזיציה", סיפר הרצוג בראיון לדני קושמרו בכנס אילת לעיתונות ה-14.

הוא הוסיף, "לפני שבועיים היה אצלי אב שכול שקיבלתי ממנו מכתב שמעלה ספקות על צדקת הדרך וזה זעזע אותי. הזמנתי את המשפחה כולה לשיחה מרתקת ונוגעת ללב. הוא אומר שהשנים האחרונות דכאו אותנו מאד וההתנהגות של המערכת הפוליטית הכניסה אותנו למרה שחורה ואנחנו שואלים האם זה היה שווה. ולכן אני אומר שלכולנו יש אחריות".

על הכניסה לתפקיד הנשיא אמר, "לפעמים בא לך לחזור להיות בוז'י, מי שבא ממערכת ציבורית פוליטית תמיד רוצה להגיד אותן. אבל התפקיד מחייב בזהירות פוליטית, מטרתו של התפקיד היא להיות מעל המערכת הפוליטית ולתת כיוונים ותחומים שהם לא בהכרח בליבת הוויכוח של כל נושא. יש משהו עמוק בתוככי עמנו שמבקש משהו אחר, שמניח יחד על הכתף, שאומר אמירה מוסרית ומשקף את העקרונות הבסיסיים של חיינו ביחד".

הוא סיפר על העבודה עם הממשלה החדשה, "אמרתי לאחר שהושבעתי וגם בפתח המושב. יש ממשלה וזו הזדמנות לכנסת להתחיל לעבוד. זה דבר חיוני. בנט ואני עובדים מצוין ביחד. אני מפרגן לנפתלי בנט על המשימה שבה הוא עומד".

לשאלה על ההתנצלות שנשא בנאום בכפר קאסם ביום שישי ענה, "הכל נמצא בתוכנית הלימודים, אז בואו נשים בצד את הוויכוח הפוליטי. היה רצוי שגם מנהיגים פלסטינים יקומו ויבקשו סליחה. היה פה מעשה בתוככי מדינת ישראל כלפי אזרחים ישראלים, מעשה שלא יעשה. ממנו נולדה ההגדרה של דגל שחור ופקודה בלתי חוקית בעליל. ראיתי את זה כמעשה מוסרי וערכי וקיבלת".