דיאטה
דיאטה istock

מי לא חלם, לפחות פעם אחת בחייו, לרדת במשקל, לחטב את הגוף ולקטוף מחמאות מכל עובר ושב. זה הרי חלום שבא והולך אחת לתקופה אצל כולנו.

אין מי שמסתכל במראה ולא רואה מולו כמה קילוגרמים מיותרים, שרירים רופפים, או כל מגרעה אחרת.

כולנו מאוד ביקורתיים בייחוד כלפי עצמנו. ובכל זאת, אם אתם מעוניינים בירידה במשקל ובחיטוב הגוף, כדאי לדעת איך לעשות זאת נכון. הנה ארבעה כללים פשוטים שיעזרו לכם להגשים את מטרתכם.

כלל ראשון – הקשיבו לגוף

פעמים רבות אנחנו מוצאים את עצמו אוכלים למרות שאיננו מרגישים רעב. האכילה יכולה להיות מסיבות שונות, כגון: הסביבה אוכלת אז אוכלים יחד, יש מאכל מאוד מפתה במטבח, אכילה רגשית שמטרתה לפצות על חוסר מסוים, בלבול של תחושת צמא בתחושת רעב ועוד.

רגע לפני שמתחילים לאכול, עצרו לחשוב, האם אתם באמת רעבים? האם עבר זמן מאז הארוחה הקודמת והתחושה אכן "מוצדקת", האם האכילה עכשיו תכלול מנות משביעות או שמא תענה על צורך מידי וכדומה. נסו לשתות שתי כוסות מים לפני האכילה והרגישו האם השתייה עזרה לתחושת הרעב.

כלל שני – איך אוכלים?

אם החלטתם שהגיעה השעה לאכול, קחו את הזמן והקדישו אותו לארוחה ללא הפרעות. למשל, אם אתם בעבודה, שבו בשולחן אחר ואל תענו לשיחות, אם אתם בבית כבו את הטלוויזיה ושימו את הנייד בצד.

הכינו לכם את כל רכיבי הארוחה: סלט, שתייה, בשר, תוספות, תבלינים וכדומה והניחו את כולם על השולחן, כך שלא תאלצו לקום באמצע הארוחה. כאשר כל הארוחה ערוכה ומונחת על השולחן, שבו לאכול ועשו זאת בנחת.

הקדישו כעשרים דקות או יותר לארוחה, תלעסו את האוכל, תנוחו בין מנה ראשונה לשנייה, שתו כוס מים, נצלו את זמן הארוחה לרגיעה ולשקט, מתח ולחץ אינם תורמים לירידה במשקל ואינם מועילים לגוף.

כלל שלישי – מה בתפריט?

ארוחה מאוזנת, כדאי שתכלול את כל אבות המזון, ובכמות התואמת את מקומם בפירמידת המזון. הכוונה היא לכמות גדולה יותר של ירקות, מנת פחמימה ולצידה מנת חלבון, מנת השומן תהיה קטנה יותר ולבסוף מנת סוכר שרצוי לצרוך ממנה כמה שפחות, אך היא עדיין חלק מהפירמידה כך שלא כדאי לוותר עליה לחלוטין, אפילו אם זו מנה שבועית בלבד.

לא מומלץ למנוע מעצמכם מאכלים, עדיף לבחור בכמויות הנכונות ולאכול במידה. פירות, אף על פי שהם בריאים, הם מכילים כמות גדולה יחסית של סוכר ולכן כדאי לצרוך מנה יומית אחת או שתיים בלבד.

כלל רביעי – פעילות גופנית

תזונה נכונה היא חלק חשוב ומהותי בדרך לירידה במשקל, אך חשוב לצרף אליה פעילות גופנית כלשהי. אנשים רבים אינם אוהבים לעסוק בספורט, בעוד שאחרים לא יכולים לעבור יום שלם ללא פעילות גופנית.

בחרו לכם את סוג הספורט המועדף עליכם, זה שתוכלו להתמיד בו לאורך זמן ולבצע אותו פעמיים או יותר בשבוע. לא מומלץ לבחור את הספורט ששורף יותר קלוריות מכיוון שהמטרה היא התמדה ולא שריפת קלוריות.

לאחר שבחרתם את הספורט שלכם, נסו לקבוע זמנים קבועים לפעילות, כך שהיא תהיה חלק אינטגרלי מהתכנון השבועי שלכם.

לסיכום, הדרך הנכונה לירידה במשקל היא האיטית והמתונה יותר, זו שלא תפגע בכל אורחות החיים ושניתן יהיה לשמור ולשמר את התוצאות שלה לאורך זמן. חשוב להציב לנגד עיניכם מטרה ריאלית, לפרק זמן סביר וללא יותר מידי הגבלות.

ירידה במשקל בסופו של דבר היא פונקציה של תזונה בשילוב עם פעילות גופנית, אם תקפידו על תזונה מאוזנת ועל פעילות גופנית, גם אם מתונה, תוכלו לראות תוצאות ולקצור את המחמאות.