בעז שפירא
בעז שפירא צילום: באדיבות המצולם

פרסום מטלטל על אודות מעשים בעייתיים אותם ביצע לכאורה גל אוחובסקי תופס בימים האחרונים את מרכז הבמה. נציין כי עד כה לא הוכח דבר והמשטרה החלה בבדיקת הטענות, בדיקה ולא חקירה. מה ניתן ללמוד, כבר בשלב זה, מהגילויים שפורסמו?

כל שלפנינו הוא ה"מידע" העיתונאי מחד וההודעות אותן פרסם אוחובסקי מאידך. אוחובסקי הזדרז להתפטר מתפקידו הציבורי כמי שעומד בראש איגי (ארגון הנוער הגאה) תוך שהוא מסביר שאינו רוצה שיפול ולו רבב בארגון הזה אותו הוא מגדיר כמפעל חיים.

בנוסף פרסם אוחובסקי הודעה ממנה ניתן ללמוד כי לפחות במקרה אחד לא השכיל להעריך את רגשות ותגובות הפרטנר שלו למין. בכל מקרה, הבהיר אוחובסקי, הוא מתנצל אם מאן דהוא נפגע. נעזוב לרגע את אוחובסקי שכן הוא אינו הנושא, לדעתי לפחות. 

בעולמנו יש מתח תמידי בין הגישה השמרנית לבין זו הליברלית. סוד גלוי הוא שאנכי מצדד בראשונה, השמרנית – כעולה מהתייחסויות רבות לנושא בעבר. אלא שבנוסף רוצה אני לטעון כי תחת כנפי הגישה הליברלית קם לו עולם החורג בהרבה מליברליות לשמה, משוחררת ומשחררת.

למותר לציין שתורת ישראל אוסרת על הסטייה החמורה אותה מקיימת "קהילת" הלהט"ב, דע עקא שלא מדובר בקהילה אלא באוסף אנשים המקיימים בחייהם סטייה מנורמה חברתית בריאה ורצויה, לכל הפחות במובן זה שהנורמה החברתית הרצויה היא קיום תא משפחתי המאפשר המשך יישוב העולם על ידי הבאת ילדים – דבר המתאפשר רק על ידי החיבור הטבעי בין גבר לאשה.

עבירת האינוס היא עתיקת יומין, כך גם המעשים המגונים, הטרדות המיניות ושאר מרעין בישין. בכל אלה אשם בראש ובראשונה היצר שכן יצר המין הוא החזק מכל היצרים . לא בכדי קבעו חז"ל ש"אין אפוטרופוס לעריות". אלא שמאדם נורמטיבי באשר הוא נדרש לשלוט על יצרו זה והחברה איננה סלחנית באותם מקרים בהם מופעל כוח מצד בעל היצר הלא נשלט על קרבן מזדמן.

בעוד שלצערנו שמענו בעבר על אונס, על הטרדות מיניות ופשעים נוספים – ברגיל  (למעט פדופיליה) "התרגלנו" אם ניתן להתבטא כך, לגבר תוקפן מחד ולאשה שהיא הקרבן – מאידך. הטענות שהושמעו בתחקיר שפורסם כדלעיל מפרות לכאורה את המשוואה זו.

כאמור, גל אוחובסקי אינו העניין, הוא רק המאיץ שאולי ישפוך אור על תחום אפל שייתכן ומתקיים עמוק בתוך הארון. אוחובסקי וחברים נוספים יצאו זה מכבר מהארון, נשאלת השאלה אם נותרו בו שלדים שאולי יתעוררו לחיים בעקבות הטענות האחרונות.

כך או אחרת, החברה המגלה כיום סובלנות רבה (לטעמי הרבה יותר מדי...) לתופעת הלהט"ב, צריכה להתעשת ולערוך בירור, גם אם יהיה נוקב ומכאיב, על אודות הנעשה בתחום זה. ליברליות אולי כן, פריצות, אונס וכפיית יחסים – בוודאי שלא.