שירלי פינטו
שירלי פינטוצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ח"כ שירלי פינטו תוקפת את ח"כ עמיחי שיקלי וקוראת להכריז עליו כפורש.

"אם זה היה תלוי בי, היו מכריזים על שיקלי כפורש עוד כשהצביע נגד הקמת הממשלה".

"הוא וירוס בכנסת ישראל, אינו מייצג אף ציבור, לא הגיע לשום הישג והוא מנסה להמליך את עצמו על סמך גל פופוליסטי בתקשורת", דברי פינטו.

ח"כ מיכל וולדיגר ממפלגת הציונות הדתית תקפה את מפלגת ימינה בתגובה לדברי פינטו. "‏תגידו נשות ימינה, איבדתן את זה לגמרי? אחת מספרת סיפור על תקיפה ומסרבת לתת פרטים, שנייה תובעת לשון הרע מישהו שמוחה נגדה ושלישית מכנה קולגה שלה מהמפלגה שלא יישר קו עם העריקה של המפלגה - 'וירוס'".

"אתן מוכנות להתאפס על עצמכן ולהוות דוגמא לנשים אחרות או להמשיך לעשות פדיחות כל כמה שעות?", תהתה וולדיגר.

בשבוע שעבר דווח בחדשות 12 כי במפלגת ימינה צפויים להכריז בקרוב על ח"כ עמיחי שיקלי כפורש בעקבות הצבעתו יחד עם האופוזיציה נגד תקציב המדינה.

במפלגה התלבטו במשך זמן רב לגבי מהלך ההכרזה והיו גורמים שטענו כי ניתן לשתף פעולה עם שיקלי בנושאים מסויימים.

עם זאת ההצבעה נגד התקציב אותתה כנראה לאותם גורמים כי פניו של שיקלי אינם לשיתופי פעולה.

לטענת גורם במפלגה מהלך ההכרזה על שיקלי כפורש חשוב ויאותת לאחרים בקואליציה שלא תהיה סובלנות לגילויי מרד פוליטי.

אם אכן יוכרז כפורש, המשמעות מבחינתו של עמיחי שיקלי היא שהוא לא יוכל להתמודד במפלגה קיימת בבחירות הבאות ואם ירצה להישאר במערכת הפוליטית ייאלץ להקים מסגרת חדשה.

במפלגת ימינה אמרו שהנושא נשקל אך טרם התקבלה החלטה סופית.

שיקלי התייחס בסוף השבוע שעבר לאפשרות שיוכרז כפורש ואמר, "אני לא עושה מתמטיקה של אינטרסים אישיים, ואין שום דיל שבזכותו אתמוך בתקציב. אני חושב שמי שראוי אולי לתואר 'ח"כ פורש' הוא בנט – שמועל באמון הציבור שנתן לו את הכוח".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס לאפשרות ההכרזה על שיקלי כפורש וכתב, "שקלי לא פרש. היחידים שפרשו מהדרך והערכים וההבטחות והמחנה הם שותפיו לשעבר למיזם השקר וההונאה של בנט. עכשיו הם מוסיפים חטא על פשע ורוצים לחסל לו את העתיד הפוליטי. אם היתה להם טיפת הוגנות ובושה הם היו משחררים אותו לדרכו בכבוד ואפילו מצדיעים לו. אבל הם פשוט אנשים קטנים".

"הם לא מסוגלים להביט במראה שהוא מציב בפניהם ולראות בה את פניהם המכוערות וגופם חסר עמוד השדרה, מול זקיפות הקומה, האומץ, היושרה והנאמנות שלו. אבל זה לא יעזור להם. הם יעלמו וייזכרו בהיסטוריה של העם היהודי לדיראון עולם, והוא ישאר עוד שנים רבות ויזכר בהיסטוריה כגיבור", דברי סמוטריץ'.