ח"כ ישראל אייכלר
ח"כ ישראל אייכלרצילום: ערוץ 7

ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה דרש במליאת הכנסת לאשר כניסה לישראל למחלימים או למחוסנים פעמיים. זאת, בשל העובדה שבחו"ל לפי שעה לא מעניקים חיסון שלישי לצעירים.

"אדוני שר המשפטים, בשדה התעופה ישנה הפרת זכויות אדם. מגרשים יהודים חזרה במטוסים ולא מטעמי בריאות" פתח ח"כ אייכלר את נאומו. "מאז הקורונה ובשם הבריאות נשללו הרבה זכויות אדם, בטיעונים ובטענות שאין להם שום קשר לבריאות. אפשר להביא דוגמאות רבות, אבל אני רוצה להתמקד במה שקורה עכשיו.

"בראשון בנובמבר הודיעה מדינת ישראל שהיא פותחת את שעריה לקבוצות תיירים מחלימים ומחוסנים. מה שקרה ש"פתיחת השערים" לתיירים, ביטלה זכויות כניסה לאזרחים מחו"ל שאושרו להיכנס עד היום. ילדים שבאים לבקר את הוריהם הקשישים, אחים שרוצים לבוא להשתתף בשמחות או באבל, או סבתות שרוצות לבוא ולבקר את נכדיהם שנולדו זה עתה. כל אלו שאושרו לפני "פתיחת השערים" - בוטלו.

"רק היום נשלחו חזרה אנשים צעירים שהגיעו מטורנטו ומארה"ב בגלל שהם אין נותנים להם חיסון שלישי. כולם יודעים שבארה"ב טרם אישרו את החיסון השלישי. ובכל זאת מגרשים אותם חזרה בטיסה. והפקיד אומר, מה אני יכול לעשות? אלו הן ההוראות."

אייכלר תמה: "הגשתי שאילתה דחופה לשר הבריאות: מדוע מופלים כל אותם מחוסנים ומחלימים? במה הם שונים ממחוסני ספוטניק, שטרם אושרה ע"י ה-FDA ובכל זאת בעוד שבוע יוכלו להיכנס לישראל בכפוף לבדיקה סרולוגית? במה שונים אותם מחלימים או מחוסנים, שלא קיבלו חיסון שלישי – כי לא מאפשרים להם! או שהחלימו ולצערם כבר עברו יותר משישה חודשים – ולא מאשרים להם חיסון נוסף! מדוע שלא ייכנסו על בסיס תוצאה חיובית של בדיקה סרולוגית המאשרת שיש להם נוגדנים ברמה גבוהה?!''.

אייכלר סיפר: "אני מוצף בפניות רבות של אזרחי ישראל שגרים בארה"ב, או אזרחי חוץ, שמבקשים לבוא ארצה בכפוף לבדיקה סרולוגית. הגשתי כאמור שאילתה דחופה.

"אני מבקש ממנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש מעל במה זו: אפשר לאנשים שנתקעו בחו"ל לשוב לביתם ולהיכנס לארץ על בסיס בדיקה סרולוגית, בלי הבדל אם הם מחלימים, מחוסנים בספוטניק או בכל חיסון אחר. אלו זכויות אדם בסיסיות".