גדעון לוי
גדעון לויצילום: שלו שלום/TPS

באופן מפתיע למדי, החליט עיתונאי 'הארץ' גדעון לוי הידוע בדעותיו הנחרצות על הנפשות הפועלות בממשלה, לשבח בשבוע שעבר את ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו.

בראין ל-103FM טען לוי כי לאחר פרסום הטור בעניינו של נתניהו התחוללה "טרפת של השמאל, אין לי מילה אחרת להגיד את זה. התנפלות וחמת זעם על עצם העובדה שהרשיתי לעצמי להגיד מילה טובה על נתניהו והמרצע יצא מן השק, לא שהוא הפתיע אותי".

לטעמו, "הם נאחזים בנתניהו כי זה הדבר היחיד שמגדיר אותם, שמבדיל אותם מהימין, שמוציא מהם אנרגיות ומעל הכול מכסה על הריק שלהם, על הריק הרעיוני".

ינון מגל טען כי הוא מדבר למעשה על בן כספית, שמיהר להגיב, "אני לא מקבל אישור רגולטורי או פיקוח ממך ינון מגל על דעותיי, פעילותי, פועלי והמקצוע שלי. אני מוכן לקבל את זה ממך ינון מגל עוד יותר משאני מוכן לקבל מגדעון לוי, שכל מה שהוא מחפש לעצמו במשך כמה עשרות שנים זה תשומת לב, וקיבל".

לוי לא נותר חייב והטיח במגיש, "אפשר לבטל את זה ככה ואפשר לקרוא לך רכלן פוליטי וזה בסדר גמור. אבל המפעל העיתונאי שלי יותר חשוב מהקשקושים שלך, ויש לו הרבה תוכן שלא נעים לאנשים כמוך, כי זה קצת מקלקל לך את תחושת הליברליות הנעימה שאופפת אותך. אתה חושב שאתה נורא שונה מינון, כי אתה ליברל ונאור והוא ימין וחשוך. ובכן, אתה לא".

בן הוסיף וציין כי "מעבר לפרנסה שאתה עושה עשרות שנים מכל דיוני השלום במדינות סקנדינביה שטסים אליהן בד"כ בביזנס, אתה קורא לטייסי צה"ל רוצחים. בסוף אתה יודע שדעותיי זה שהכיבוש משחית אותנו". לוי השיב: "ינון אומר שהכיבוש צריך להימשך ואני מכבד את זה. אתה אומר שהוא צריך להיפסק אבל אתה לא נוקף אצבע לכן ינון עדיף עליך. בין הצביעות שלך לאמת של ינון, שהיא אמת איומה, אני מעדיף את האמת של ינון", והוסיף: "לפחות אני לא כותב ספרי רכילות".