וליד טאהא
וליד טאהאצילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ וליד טאהא מסיעת רע''מ, מתכוון להכניס שינויים בחוק החשמל כדי לאפשר חיבור תשתיות במבנים ללא היתר.

״שקד אמרה שההתנהלות שלנו כוחנית? אז אמרה. אין חוק שעבר בכנסת שיצא כמו שנכנס, פתאום זה לא לגיטימי כשמדובר בחוק החשמל? יש לי את הזכות לשנות אותו. אם לא יגיעו איתנו להסכמות עליו, אנחנו ננהג בהתאם בהצבעות במליאה״, איים טאהא בראיון לרדיו קול ברמה.

ביום שני ננעל הדיון על חוק החשמל בוועדת הפנים, לאחר ששרת הפנים איילת שקד מצאה כי הנוסח המוצע אמור להטיב במיוחד עם מבצעי בנייה בלתי חוקית בחברה הערבית.

מדובר בחוק שמציע לאפשר חיבור לתשתיות חשמל, מים וטלפון במבנים שהוקמו ללא היתר, אם הוגשה תוכנית מפורטת למוסד התכנון המייעדת את השטח למגורים.

משרד הפנים וח"כ טאהא ניסו להגיע להבנות, אולם טאהא התעקש על שינויים בנוסח - בניגוד למתווה שאושר בקריאה הטרומית. השרה שקד סירבה והדיון ננעל מבלי שהחוק עלה להצבעה.

בריאיון לאולפן ynet אמרה אתמול שקד: "כל שינוי שהוא לא מוסכם לא יזכה לרוב של הקואליציה ולכן החוק גם לא עלה להצבעה. בקואליציה צריך לדעת לעמוד בסיכומים, אחרת היא פשוט לא תחזיק מעמד. יש סיכומים מאוד ברורים בעניין חוק החשמל, והקואליציה תצביע בהתאם לאותם סיכומים".

"אני לא מתכוונת להתייחס לכל האיומים האלה", הבהירה שרת הפנים. "אני מסתכלת בצורה מקצועית על החוק הספציפי הזה. החוק הזה קודם אך ורק בהסכמה. אתמול הביאו שינויים שהם לא מוסכמים, הם לא יהיו חלק מהחוק, ולכן צריך להמתין עד שהם יבינו את זה".