אמיר אשל בשלוחת מדרשת לינדנבאום בכרמיאל
אמיר אשל בשלוחת מדרשת לינדנבאום בכרמיאלצילום: אור תורה סטון

מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל ביקר השבוע (שני) בשלוחת מתת-כרמיאל של מדרשת אור תורה לינדנבאום מבית רשת אור תורה סטון.

בביקור השתתפו ראש האגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון משה צין, מנהל יחידת גיוס מסלולים מיוחדים ותורניים אודי דרור, ראש מדרשת או"ת לינדנבאום הרב אוהד טהרלב, ראש שלוחת מתת-כרמיאל נטע לדרברג, ראש ישיבת אור תורה מטיבתא הרב נתנאל לדרברג ותלמידות התוכניות השונות במדרשת מתת-כרמיאל.

במהלך הביקור קיים אשל מפגש מיוחד עם התלמידות ושמע על לימודיהן במדרשה, תוכניותיהן לעתיד והציפיות שלהן מהשירות.

לאחר מכן, הציג בפניו הרב טהרלב את פעילותם של מוסדות רשת אור תורה סטון - ישיבות ההסדר אור תורה מחניים ואור תורה מטיבתא וכן מדרשת או"ת לינדנבאום על כל שלוחותיה (ירושלים, לוד ומתת-כרמיאל), אשר מרבית תלמידיהם ותלמידותיהן משרתים שירות מלא ופעיל, רבים מהם בדרגות קצונה.

בהמשך היום, ביקר במדרשה גם מפקד יחידת מיטב, אלוף משנה אלון מצליח, אשר אחראי על ביצוע כלל תהליכי המיון והשיבוץ בצה"ל.

"כולנו קיימים בשביל עם ישראל, וזו המטרה שלנו", אמר אשל במהלך הביקור, "אני מעריך מאד את עצם לימודיהן של תלמידות המדרשה, את פועלן ואת העובדה שרובן בחרו להתגייס ולשרת בצה"ל".

"יש שני מחזות שכולנו מאוחדים בהם – הראשון הוא בית המדרש וארון הספרים היהודי, והשני הוא צבא הגנה לישראל", אמר ראש מדרשת או"ת לינדנבאום הרב אוהד טהרלב. "מדינת ישראל היא המדינה היחידה שיש לה אגף ביטחוני חברתי בצבא. אנו המדינה היחידה שחלק מהביטחון שלה הוא ביטחון חברתי ולא רק טנקים ומטוסים. זהו החיבור לחברה שלנו, שהיא חוסנה של המדינה. אני מודה למשרד הביטחון ולאגף הביטחוני חברתי, ובמיוחד למשה צין ואודי דרור, שמלווים אותנו לאורך כל הדרך".