ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד הודיעו לפנות בוקר (חמישי) כי בני הזוג מורדי ונטלי אוקנין שוחררו ממעצר בטורקיה והם עושים את דרכם ארצה.

"לאחר מאמצים משותפים מול טורקיה, בני הזוג מורדי ונטלי אוקנין שוחררו ממעצר והם עושים את דרכם לארץ ברגעים אלה. אנחנו מודים לנשיא טורקיה ולממשלתו על שיתוף פעולה ומקבלים בברכה את הזוג אוקנין", נכתב בהודעה.

ראש הממשלה ושר החוץ הודו גם למשפחת אוקנין על "עמידה איתנה במצב המורכב ועל שיתוף פעולה פתוח וחם עם משרד החוץ".

עוד נכתב בהודעה: "תודה מיוחדת לנשיא המדינה יצחק הרצוג על פעילותו למען השבתם הביתה".

הנשיא יצחק הרצוג בירך על שחרורם של נטלי ומורדי אוקנין.

"ברוכים השבים לישראל! נטלי ומורדי - כמה טוב שבאתם הביתה. מחבק אתכם ואת משפחתכם בחום. מברך את ראש הממשלה ושר החוץ וכל העוסקים במלאכת פדיון האסורים להשבתם של הזוג אוקנין הביתה. אני מודה לנשיא טורקיה ולממשלתו על שיתוף הפעולה", אמר הרצוג.

שירז, בתה של נטלי, אמרה לאחר שחרורם של בני הזוג: "אנחנו בשיא ההתרגשות, בעננים. מודה למדינה המופלאה שלנו והייתה איתנו כל הזמן. תודה לטורקים ששחררו אותם ולכל מי שעמד לידנו. אין לנו מילים, מתרגשים ומחכים להם פה".

בחדשות 12 דווח כי המבצע לשחרורם נוהל תחת מעטה כבד של חשאיות, כשגם רשויות הכליאה והחקירה באיסטנבול משתפות פעולה. פרקליטם הישראלי של בני הזוג נעלם מהשטח וגורמים רבים שחלקם היו מעורבים במגעים מול הטורקים לא ידעו על שחרור בני הזוג עד שהמטוס בו הובאו לישראל המריא מנמל התעופה באיסטנבול.

בני משפחת אוקנין קיבלו את ההודעה על השחרור הצפוי אתמול אחר הצהריים. השניים השתחררו בשעות הלילה המוקדמות, והועברו לידי אנשי הקונסוליה ומשרד החוץ. המשפחה עמדה בסיכום ושמרה על שתיקה מוחלטת והצנזורה הצבאית אסרה את פרסום חזרתם עד לבואם לישראל.

כזכור, מורדי ונטלי אוקנין נעצרו בטורקיה לפני תשעה ימים לאחר שצילמו את ארמונו של הנשיא ארדואן, ולאחר מכן הואשמו בריגול.

ביום שלישי התייחס שר הפנים הטורקי סולימן סוילו לראשונה לפרשה ואמר כי: הזוג צילם והתמקד בביתו של ארדואן, יש הערכה שמדובר בפשע של ריגול צבאי. בית המשפט יקבל את ההחלטה בעניינם".

אתמול בצהריים שוחח בנט עם בני משפחתם של נטלי ומורדי אוקנין. ממשרד ראש הממשלה נמסר כי בנט "ביקש לחזק פעם נוספת את בני המשפחה, אשר מתמודדת עם סיטואציה מורכבת בימים אלו, ולהביע את עמידתו עמם".

"רה"מ בנט הודה למשפחה על התנהלותה האחראית והמאופקת, נוכח מורכבות הסוגיה, ועדכן במאמצים הנעשים מסביב לשעון, בהובלת משרד החוץ ובכל המימדים, במטרה להביא את הנושא לפתרונו בהקדם", לשון ההודעה.

בנט ביקש מבני המשפחה "להחזיק מעמד" וציין כי צוות לשכתו עומד לרשותם בכל שעות היממה לכל צורך.