עמיר פרץ
עמיר פרץצילום: Tomer Neuberg/Flash90

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן למנות את יו"ר מפלגת העבודה לשעבר, עמיר פרץ, ליו"ר התעשייה האווירית.

המינוי הובא להצבעה ואושר חרף החלטת ועדת גילאור למינויים בשירות הציבורי לפסול את המועמדות של פרץ לאור הזיקה הפוליטית שלו ולנוכח העובדה שאינו חבר בנבחרת הדירקטורים של רשות החברות הממשלתיות.

באישור היועמ"ש מנדלבליט, גנץ עקף את ועדת המינויים והביא את שמו של פרץ לאישור הממשלה. השרים ניצן הורוביץ, תמר זנדברג ומרב מיכאלי נמנעו בהצבעה.

שר האוצר אביגדור ליברמן תקף את ועדת גילאור במהלך ישיבת הממשלה, וקרא לחבריה להתפטר מתפקידם: "הוועדה הזו קצת מתבלבלת, ואני מבקש שתתערב אדוני היועץ המשפטי לממשלה. לא תמיד הצד המשפטי צודק והצד הפוליטי טועה".

"הקביעה הזו שאין לפרץ כישורים נדרשים, ובעיקר התדרוכים בתקשורת, הם בלתי נסבלים. אני מצפה שאחרי הישיבה הזו חברים באותה ועדה יסיקו מסקנות ויתפטרו. אם יש להם איזשהו כבוד עצמי הם צריכים להתפטר. אם הם לא יבינו את זה, אני אשלח להם מכתב שיסיקו מסקנות ויתפטרו. לא פחות מזה''.

ליברמן המשיך: ''שיקול הדעת פגום, לא אחראי ולא מתקבל על הדעת. תפקידם לבדוק אם המינוי עומד בקריטריונים, לא לקבוע ולשנות את המדיניות. פעילות הוועדה פשוט לא מתיישבת עם הנורמות בשירות הציבורי".