יד פרוטזה
יד פרוטזהצילום: איסטוק

האחות פיליפה בואה מהמרפאה בעיר ביאלה במחוז פיימונטה באיטליה, כבר עמדה להחדיר את המזרק עם החיסון נגד קורונה לזרועו של המטופל שהגיע לקבל את הזריקה, כאשר הבחינה בדבר יוצא דופן ועצרה ממש ברגע האחרון.

"צבע העור בזרוע היה חריג. הוא היה הרבה יותר בהיר בהשוואה לידיים או לפניו של המטופל, והעור הרגיש כמו גומי", סיפרה בואה.

לאחר בדיקה קצרה נדהמה בואה לגלות כי האיש הגיש לה את זרועו כאשר היא עטופה בשכבת סיליקון עבה במיוחד, שכיסתה לחלוטין את זרועו האמיתית של האיש. תחילה עוד חשבה בואה כי מדובר בזרוע תותבת ואף חשה רחמים על האיש, אלא שלאחר זמן קצר התברר לה כי האיש ביקש לרמות את המרפאה ולקבל תעודת מתחסן ללא שיקבל באמת את החיסון עצמו.

"תחילה ריחמתי על האיש כי חשבתי שיש לו זרוע תותבת ותהיתי עם עצמי האם בדרך כלשהי הכרחתי אותו לתת לי את היד הלא נכונה. אבל אז הוא הודה שהוא לבש את הזרוע המזויפת בכוונה כדי להימנע מלקבל את החיסון", סיפרה בואה.

את התחושות שלה לאחר ניסיון הרמייה הלא מוצלח היא תיארה לתקשורת המקומית. "בהתחלה הופתעתי, אחר כך כעסתי. הרגשתי עלבון מקצועי. הוא לא הפגין כבוד לאינטליגנציה שלנו ולמקצוע שלנו. לעולם לא הייתי מצפה לדבר כזה בחיים שלי", סיפרה בואה.

לאחר שהבינה כי האיש מנסה לרמות אותה, הזמינה בואה את המשטרה שעצרה את התושב המקומי, בשנות החמישים לחייו, שנחקר ובקרוב יוגש נגדו כתב אישום בגין ניסיון הונאה של רשויות הבריאות.