זירת הדקירה בשמעון הצדיק
זירת הדקירה בשמעון הצדיקצילום: דוברות איחוד הצלה

פרסום ראשון: תושבי שכונת 'נחלת שמעון' בירושלים הגישו בקשה לבית המשפט העליון לפנות את הנכס בו מתגוררת משפחת המחבלת שביצעה את פיגוע הדקירה בשכונת שמעון הצדיק.

זאת, לאחר שהתברר שנגד משפחת המחבלת עומד צו פינוי. המשפחה, יחד עם משפחות נוספות המתגוררות במקום, קיבלו סעד מבית המשפט העליון בדמות עיכוב הפינוי שלהן, למרות שהן פולשות לנכס.

תושבי השכונה מבקשים לבטל את צו עיכוב הפינוי - ובמקום להרוס את בית המחבלת - להורות לפנות אותו לאלתר ולהעבירם לידי בעליו החוקיים.

ח"כ אורית סטרוק הגיבה ואמרה לערוץ 7, "העובדה שבגל הטרור הנוכחי הממשלה לא מקדמת הריסת בתי מחבלים - מעודדת את הטרור. את בית המחבלת שניסתה לרצוח את שכנתה היהודיה לעיני ילדיה - מן הראוי היה להרוס, אבל לנוכח הנסיבות המיוחדות יש לפנות אותו מדייריו ולשכן בו משפחות יהודיות. רק כך נשיג הרתעה מפני הפיגוע הבא".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה, "תושבי שכונת שמעון הצדיק סובלים מהטרור, יידוי בקבוקי תבערה, יידוי אבנים, שריפת רכבים ולאחרונה גם נסיון לרצח בדקירה. הגיע הזמן להרתיע את הטרוריסטים שממררים את חייהם. העונש הראוי ביותר למחבלת שדקרה את תושבת שמעון הצדיק, הוא לפנות את ביתה ולגרש את משפחתה שהשתלטה על הבית. במקומם, צריכים לגור יהודים שיניפו את דגל ישראל בראש התורן".

ח"כ יום טוב כלפון הוסיף כי "תושבי שכונת שמעון הצדיק, שכונה יהודית עתיקה הנמצאת בלב ליבה של ירושלים, עשרות מטרים מהרכבת הקלה ומהצירים המרכזיים של בירת ישראל, זכאים לחיות בביטחון מלא. אין לתת לטרור להרים את הראש. ולכן גם ראוי ומתבקש לפנות את המשפחה, שיצאה ממנה המחבלת, מהבית אליו היא פלשה. שלא יהיה מבחינת 'הרצחת (או ניסית לרצוח) וגם ירשת (פלשת)'".

חבר מועצת העיר ירושלים, יהונתן יוסף, אמר כי "לאור גל הטרור אנחנו חייבים לחשוב ביצירתיות על פתרונות לטרור הערבי המשתולל. אני חושב שכל ערבי שמתגורר במזרח ירושלים ידע שברגע שהוא רוצח יהודים הוא מאבד את ביתו ואת אדמתו ובטוחני שהדבר ימגר את גל הטרור".