בוריס ג'ונסון
בוריס ג'ונסוןצילום: רויטרס

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הודיע כי לרשויות הבריאות הבריטיות ידוע על מקרה מוות של אזרח בריטי אחד שנדבק בזן האומיקרון של נגיף הקורונה.

לדבריו, כ-40% מהחולים החדשים בקורונה בממלכה נדבקו בזן הנגיף החדש.

"אני חושב שהרעיון שהאומיקרון הוא רק איזו גרסה קלה יותר של הנגיף אינו נכון וזו מחשבה שאנחנו צריכים למחוק. הזן החדש מתפשט במהירות בקרב האוכלוסיה", אמר ג'ונסון.

לפני שבוע החליטה בריטניה להקשיח באופן משמעותי את הגבלות הקורונה ולהגביר את מבצע החיסונים במנת הבוסטר. ג'ונסון העדיף שלא להגיב לשאלות באשר אפשרות להחמרה נוספת של ההגבלות ברחבי הממלכה הבריטית.

מומחי בריאות בריטיים מעריכים כי מקרה המוות עליו הודיע ג'ונסון כתוצאה מהאומיקרון אינו היחיד בבריטניה, אבל הוא הראשון שניתן לקשר אותו באופן ישיר לזן החדש.

בתוך כך לראשונה בישראל, התגלו מאומתים לזן אומיקרון מבלי שאפשר לייחס להם מקור הדבקה ידוע – כך פורסם בכאן 11. "ייתכן שההתפשטות נרחבת ממה שחשבנו", אמרו במשרד הבריאות.

המשמעות של גילוי מקרים אלו היא היעדר קטיעה מלאה של שרשראות ההדבקה, מה שעלול להעיד על התחלה של אובדן שליטה. כרגע יש בין חמישה לתשעה מאומתים שמקור ההדבקה שלהם אינו ידוע. כמה מהם גרים במודיעין וכמה ברעננה.