טרור אבנים
טרור אבניםצילום: חוננו

המתיישבים, שחווים מדי יום אלימות פלסטינית, ממשיכים לזעום על דברי השר לביטחון הפנים עמר בר לב שסיפר כי שוחח עם תת מזכיר המדינה האמריקני על מה שהגדיר "אלימות המתנחלים".

מנתונים של מערכת הביטחון עולה כי בממוצע שנתי יש כ-1,500 אירועי אלימות וטרור עממי פלסטיני ביהודה ושומרון - ממוצע יומי של בין שלושה לחמישי אירועים, אל מול פחות משליש אירועי אלימות של יהודים כלפי פלסטינים.

אוראל גורפינקל מהיישוב ברוכין סיפרה לעיתון 'ידיעות אחרונות' כי הותקפה באבנים פעמיים בתוך שבוע אחד. "ראיתי נערים על הציר באותו מקום בו הותקפתי ואז אחד מהם לקח סלע גדול, הביט לי בעיניים וזרק על המכונית. הוא פגע בחלון הקדמי ותוך שניות התמלאתי בזכוכיות. צרחתי באימה שאי אפשר לתאר. זה ממש כמו ברווז במטווח כל בוקר".

קרן בכר נתקלה במארב אבנים יום לפני שילדה. "הבחנתי מצד שמאל שלי ברכב שממנו יוצא בנאדם, ולא הבנתי למה הוא עצר שם. המשכתי לנסוע, ואז אני רואה את הבחור מסמן עם תנועה של היד, ופתאום קפץ לעברי מהשיחים ילד והשליך לעברי אבנים שפגעו בשמשה הקדמית. מיד הורדתי את הראש ושמתי את הידיים על ההגה. לקח לי דקה להבין שזה קרה לי, בכי ונשימות מהירות, וגם התחילו לי צירים מרוב לחץ. המשכתי לנסוע לאריאל, ובערב התחזקו הצירים. כל הערב בכיתי ולא רציתי לחזור הביתה. בבוקר התעוררתי עם צירים חזקים ופוניתי לבית החולים. למרות שהייתי צריכה ללדת בלידה רגילה זה הסתיים בקיסרי".

לשר בר לב היא אומרת, "הוא פשוט לא מחובר לשטח ולא רואה את הנתונים. אני מתנגדת לכל אלימות, אבל אין בכלל סימטריה ואין מה להשוות. זה מרתיח. כל יום אני מתפללת שלא אמות בכביש הזה. זה מרגיש כאילו אין מה לעשות איתנו חוץ מלהמשיך לחטוף. יום אחרי יום. אני חיה בפחד קיומי, לא יוצאת מהבית ולא נוסעת לבד מאז האירוע. הדברים של השר מאוד פוגעים במגזר שלם".