שטחי האש שפונו
שטחי האש שפונוצילום: דוברות משרד הביטחון

משרד הביטחון מאיץ את פינוי שדות המוקשים והנפלים ברחבי הארץ, בדגש על הגולן והנגב.

בימים האחרונים חתם המשרד על שחרור שטח אש ענק, בהיקף של 2,700 דונמים, סמוך לגבול מצרים, לטובת המועצה האזורית רמת הנגב.

שחרור השטח הצבאי מתאפשר בתום בדיקה מקיפה שביצעה חטיבת הנפלים ברשות לפינוי מוקשים ונפלים שבאגף 'אמון'. השטחים המפונים ישמשו להקמת משקים חקלאיים במושבי באר מילכה וכמהין ולהצטרפות עשרות משפחות חדשות שיבנו את ביתן בנגב.

מנהל הרשות לפינוי מוקשים במשרד הביטחון, שרון חדד, אמר כי "בשנה החולפת שחרר משרד הביטחון למעלה מ-8,000 דונמים של שדות מוקשים ושטחי נפלים, הנתון הגבוה ביותר מיום הקמת הרשות לפינוי מוקשים ונפלים. בימים אלה אנחנו מאיצים את הפעילות ובעקבות אישור תקציב המדינה נערכים לפינוי אלפי דונמים נוספים בנגב, בים המלח, בבקעת הירדן וברמת הגולן".

ראש מועצת רמת הנגב, ערן דורון הוסיף, "מדובר בבשורה של ממש למפעל ההתיישבות בנגב. שחרור שטחי האש יאפשר לנו לקלוט עשרות משפחות שרוצות לבנות את ביתן ולעסוק בחקלאות במושבי פתחת ניצנה שעל גבול מצרים ויהווה מנוף של צמיחה למרחב כולו. אני מודה לשר הביטחון בני גנץ ולסגן השר אלון שוסטר, שמכירים את המרחב ומבינים את חשיבות פיתוח פתחת ניצנה, ולמנהל הרשות לפינוי המוקשים, שרון חדד, שפעל ללא לאות על מנת לשחרר את שטחי האש לטובת חיזוק ההתיישבות על גבול מצרים".

בשנת 2021 פינה משרד הביטחון שיא של 8,000 דונמים - שדות מוקשים ונפלים: ברמת הגולן פונו 155 דונמים של שדות מוקשים סמוך לצומת בית המכס ומצפה גדות ושוחררו 505 דונמים של שטח נפלים להרחבת הישוב אודם.

בבקעת הירדן פונו 195 דונם של מוקשים סמוך לישוב נעמה ושוחררו כ-2,300 דונם של שטחים החשודים במיקוש לטובת חקלאות. ביהודה ושומרון שוחררו 110 דונמים של שטח נפלים להרחבת מחצבת נחל רבה ו-100 דונמים לטובת הקמת בית ספר סמוך למעלה אדומים. ברמת הנגב שוחררו כ-4,400 דונמים לטובת הרחבת ההתיישבות, שטחי חקלאות ותיירות.