רכיבה על אופניים
רכיבה על אופנייםצילום: pexels

תקופת קורונה עדיין לא הסתיימה. אנחנו עדיין שומעים עליה ורבים אף חווים אותה כאשר ווריאנטים חדשים מתגלים ואנשים רבים עדיין סובלים.

אך ברור שאי אפשר להשוות את מה שאנחנו חווים כיום ביחס למה שחווינו לפני שנה ויותר. השגרה שלנו היא פחות או יותר רגילה וחוץ מאי אלו הגבלות קלות, החיים זורמים כרגיל.

אז אם גם אתם מאלו שהקורונה הוציאה אתכם משגרת הספורט אליה הייתם רגילים בגלל שמכוני הכושר סגרו את שעריהם, מגבלות המרחק עצרו אתכם מלצאת להליכה או ריצה יומיים והשהות בבית יחד עם הילדים רק הובילה אתכם לאיבוד שליטה טוטאלי בכל מה שקשור להרגלי אכילה, תזונה בריאה ושמירה על כושר, זה הזמן, אם עדיין לא עשיתם את זה, להתחיל לחזור לכושר.

איך אתם אוהבים להתאמן?

כל אחד יש לו את האימון אשר אליו הוא מתחבר. יש כאלה שלא מוותרים על אימון במכון כושר, יש מי שמעדיף לצאת להליכה יומית נמרצת. יש מי שאוהב דווקא לשחות ויש מי רץ בבית על מכונת ההליכה.

האמת היא שלא ממש משנה במה תבחרו, אך העיקר שתתחילו להזיז את עצמכם וכמה שיותר, יותר טוב.

כי בכל מה שקשור לספורט, אם אתם לא מתחברים לסוג הספורט ואתם לא אוהבים לעשות ספורט, לא באמת תצליחו להתמיד בכך ומהר מאוד תמצאו את עצמכם מוותרים על האימון בגלל סיבות ותירוצים שונים.

על כן, חשוב תמיד לבחור בענף שאתם אוהבים ומתחברים אליו. זה הכלל הבסיסי והחשוב ביותר.

ייעוץ מקצועי לפני אימון – חשוב!

אז אמרנו שצריך לבחור את סוג האימון בהתאם לתחום המתאים לכם והחביב עליכם ביותר. אך מלבד זאת, חשוב שתקבלו ייעוץ מקצועי מה באמת מתאים לכם, מה באמת יועיל לכם וממה הגוף שלכם ייתרם בצורה הטובה ביותר.

כי יש סוגים שונים של אימון שאולי יהיו טובים לאדם אחד אך יהיו פחות יעילים לאדם אחר. כי אדם שיש לו נטייה לפתח אוסטאופורוזיס למשל, יהיה זקוק לסוג ספורט שיחזק עבורו את העצמות וידחוס אותם. אדם עם עודף משקל יצטרך לבחור ספורט שיסייע לו להפחית ממשקלו ולהצר את ההיקפים. אנשים עם מערכת שריר חלשה יהיו חייבים לשים דגש על חיזוק השריר ואדם עם פריצת דיסק יצטרך פעילות אחרת שלא תפגע בו. כך שכל אחד צריך את הספורט שמתאים לו.

הדרך להגיע להחלטה הנכונה ולבחירה החכמה היא דרך יעוץ מקצועי עם אורתופד או לחילופין פיזיותרפיסט או מאמן ספורט.

איפה אתם עושים ספורט?

המקום בו אתם בוחרים להתאמן הוא גם נתון מאוד משמעותי לגבי ההצלחה של האימון והיכולת שלכם לשמור על העקביות.

יש כאלה שלא מתקשים לצאת מהבית לצורך ספורט במיוחד כאלה שרוצים לצאת החוצה, לפגוש אנשים ולראות את העולם. הדבר נכון במיוחד עבור אנשים שלא עובדים מחוץ לבית, פנסיונרים או סתם כך אנשים שרוצים לגוון את המסלול השגרתי שלהם של בית, עבודה, בית, עבודה.

אלה ישמחו לצאת להתאמן במכון כושר או לשחות בבריכת שחייה. עבור אנשים שלא ממש מחפשים את היציאות האלה מהבית, תתאים ההליכה או הריצה שלא ירחיקו אותם יותר מידי מהבית ולא יאלצו אותם לבלות זמן רב בחוץ לצורך ביצוע הפעילות. חצי שעה מרגע היציאה מהבית הם יכולים להיות כבר אחרי הספורט היומי.

פעילות ספורטיבית בבית

יש גם את אלו שמתעמלים בבית. עם קורסים הנמסרים בזום או באמצעות מכשירי הליכה, אופניים ודומה. ספורט כזה גם עשוי להיות יעיל מאוד וקל ליישום באופן עקבי.