פעילת "שירת הלב" עם נערות
פעילת "שירת הלב" עם נערותצילום: שירת הלב

עשרות נערות נפלטות מדי יום לרחוב, נודדות בין חברות, בין חדרי מדרגות ומחפשות מקום לישון.

הרבה פעמים הן מתפשרות על מקום שינה פחות בטוח, העיקר שיהיה להן מקום להניח את הראש והן רק חושבות איך הן יעברו את הלילה הבא שלהן.

לפני כחמש שנים הקימה יעל הורביץ את עמותת "שירת הלב", שמטרתה לתת בית לנערות שהושלכו מביתן, נערות שעברו פגיעות מיניות, נערות שהמשפחה לא רצתה שהן "יקלקלו" את שאר בני המשפחה וכך בלית ברירה, הרחוב הופך עבורן לבית.

"התחלתי עם דירה אחת בירושלים בשכונת נחלאות עבור ארבע בנות", מספרת הורביץ, "מהר מאוד התחילו להגיע עוד ועוד פניות של בנות. לא היה לב לסרב להן ומצאתי את עצמי שוכרת עוד דירות. איך אפשר לסרב לבחורה שאומרת לך שהיא ישנה בחדר מדרגות של בניין?"

"הייתי בטוחה שאתפרק לרסיסים בחיים האלה", מספרת שני, נערה המתגוררת בדירה של "שירת הלב", הרעב ללחם לא הפריע לי, כמו הכאב ששרף לי בנשמה של אשמה, חוסר אונים וייאוש עמוק. הרבנית דואגת לי כמו אמא. אני לא רוצה לחשוב איפה הייתי היום אם היא לא הייתה מצילה אותי מהרחוב".

בחורף הזה לא משאירים אף נערה ברחוב >>>

בפרויקט של הורביץ יש היום דירות ברחבי ירושלים, בית שמש ובפתח תקוה. הנערות שנמצאות ברחובות מתמודדות עם מצוקה נפשית גדולה מאוד, חלקן אף מגיעות עם רקע של פגיעות מיניות והתמכרויות, והן חשופות לניצול, צריכת סמים, זנות ואובדנות .

במסגרת הפעילות של "שירת הלב", מכינים את הנערות לקחת אחריות על עצמן, לבחור בעצמן את אורח חייהן, ומעצימים את היכולות שלהן להתמודד עם האתגרים הצפויים להן. מעניקים להן את הכלים להשתלב בחיי המשפחה והחברה. הבנות מקבלת מעטפת של תמיכה נפשית ורפואית, הכוונה ללימודים, מציאת עבודה וכל הדרוש להן כדי לחיות חיים עצמאיים עם ביטחון ובכבוד.

בשנים האחרונות הורביץ עזרה לעשרות נערות אשר מצאו את עצמן ברחובות וללא סביבה תומכת. הבנות שסיימו את תהליך השיקום, נמצאות היום במקום אחר לגמרי. הן מקימות בתים יציבים ובריאים משלהן, ויוצאות לעולם כשיש בידן מקצוע מכובד להתפרנס ממנו. חלקן היום משמשות כעורכות דין, מתמחות בקוסמטיקה רפואית, מנהל עסקים ועוד.

"הראש שלי לא מפסיק לחשוב מה יעלה בגורלן של אותן בנות שעדיין לא מצאנו להן קורת גג", משתפת בדאגה יעל הורביץ, "מצבן של הבנות הנפשי מתדרדר ברחוב ובכל יום שעובר, אני מקווה שלא נקרא עליהן בעיתון".

עד היום "שירת הלב" עזרה למאות בנות, הצילה אותן מהרחוב, דאגה להן לבית חם ונתנה להן הזדמנות לחיים בריאים ונכונים. יש עוד עשרות בנות שמחכות

בחורף הזה לא משאירים אף נערה ברחוב >>>

פעילות של עמותת "שירת הלב"
פעילות של עמותת "שירת הלב"צילום: שירת הלב