ישיבת הממשלה ברמת הגולן
ישיבת הממשלה ברמת הגולןצילום: קובי גדעון, לע"מ

החשש להתפרצות במשרד ראש הממשלה עלה כבר בסוף השבוע ועובדי הלשכה נשלחו לבדיקות, כך פורסם אמש (ראשון) בכאן 11.

למרות החשש, ראש הממשלה נפתלי בנט נמנע מלבטל את ישיבת הממשלה, ולמעשה כינס את הממשלה גם בזמן שחיכה לתשובה לבדיקה עבור בתו.

בכירים בממשלה אמרו לכאן חדשות: שרים לא עודכנו על החשד, לשכת בנט הסתירה את המידע ונהגה בחוסר אחריות. בתוך כך, ראש הממשלה יצא שלילי בבדיקת הקורונה שביצע. הוא יישאר בבידוד. היום, בתו של ראש הממשלה אובחנה חיובית לקורונה.

שרת התחבורה מרב מיכאלי גיבתה את ראש הממשלה ואמרה: "ישיבת ממשלה מתכנסת בכל שבוע, והתכנסה באולם גדול מאוורר ומרווח אף יותר מהשגרה. אין דבר יותר מתבקש מלכנס ישיבת ממשלה. בנט פעל נכון" .

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: ״ראש הממשלה וצוותו נבדקו היום בבדיקות אנטיגן ונמצאו שליליים, כחלק מנקיטת משנה זהירות ועל אף שאין חובה לעשות זאת. עובדי משרד ראש הממשלה שנמצאו חיוביים לקורונה לא באו במגע עם ראש הממשלה, והם טופלו בהתאם לכל ההנחיות והכללים״.

עם קבלת ההודעה בנט יצא מהישיבה והיא עברה לניהולו של סגן ראש הממשלה השר גדעון סער. גם בתה של שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון התגלתה כחיובית לנגיף היום. בעקבות זאת השרה נעדרה מישיבת הממשלה ונכנסה לבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית.

כזכור, אחת מהעובדות במשרד ראש הממשלה התגלתה כחיובית לקורונה בבדיקת אנטיגן שנערכה לפני ישיבת הממשלה. העובדת הועברה לבידוד ולא באה במגע עם ראש הממשלה או שרים. עובדים אחרים שבאו במגע עימה נבדקו וקיבלו תשובה שלילית, אך כחלק מאמצעי הזהירות שננקטו, הם לא השתתפו בישיבה.

הישיבה התקיימה בקיבוץ מבוא חמה שברמת הגולן, והשרים אישרו בה תוכנית נרחבת לפיתוח האזור בסכום של מיליארד שקלים. ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה את השרים ואנשי משרדם לבצע בדיקת קורונה מהירה לפני הישיבה, בעמדה מיוחדת שהוצבה למטרה זו.