דביר דימרי וספרו החדש
דביר דימרי וספרו החדשצילום: יח"צ

לפני כשנה סירה דרסה את דביר דימרי כשיצא לשחות בכינרת, ומאז החיים שלו השתנו. כשאנחנו נפגשים, העין שלי נודדת ליד שלו, שם יש צלקת ארוכה שמשתרעת משורש כף היד ומתפתלת למעלה על הזרוע.

קשה לראות אותה, כי הוא לובש חולצה ארוכה, מכופתרת, שמסתירה את רוב הצלקת. אי אפשר לדמיין שלפני שנה הוא הטלטל בין חיים ומוות.

הוא איש נחמד, חייכן, תכליתי מאוד. מציע לי להכין לעצמי קפה במכונה ומיד נכנס ומכין לשנינו. "החיים שלי השתנו ברגע הזה," הוא אומר כשאנחנו מתיישבים. "לא שהתחלתי לעשות משהו שלא עשיתי עד עכשיו, אבל הכל מקבל פרופורציות ברגע הזה. הבנתי שהשליחות שלי בעולם היא לעזור למשפחות להשקיע ולגדול, ושאני יכול לעזור לאנשים לא רק בהשקעה, אלא גם לתת להם את הידע, לכתוב ספר שמסביר את כל הדרך, ולעזור ככה להרבה יותר אנשים".

בתחילת הספר של דמרי הוא מספר על הפציעה ועל ההחלמה. הוא כותב שם שברגע הפציעה, רגע לפני שכמעט טבע בכנרת, הוא הבין שהדרך היחידה שלו לצאת היא באמצעות בחירה. שהוא חייב לבחור בחיים, ולעשות את כל מה שאפשר כדי לצאת משם.

"התקדמות בחיים, לא רק בפן הכלכלי," אומר דביר, "קשורה לבחירה. לקחת החלטה אקטיבית לאן אני רוצה להגיע ואיך אני מגיע לשם. אם הייתי נותן לחיים לקרות לי, הייתי טובע. חס ושלום".

הספר, שיצא בספריה העסקית של הוצאת סלע־מאיר, עוסק לא רק בבחירה ובטח שלא בפציעה. הוא עוסק בעיקר בכסף. "אנשים חושבים שכסף הוא מוצק," אומר דביר "שהוא משהו פיזי, שאפשר לשמור אותו מתחת למזרן ולצרף אליו כסף נוסף וככה יהיה לנו הרבה כסף. יש אנשים שחושבים שכסף הוא גז, בורח מכל הסדקים. אבל אפשר לחשוב על כסף כנוזל, כמשהו שכל הזמן זורם ממקום למקום וככה הוא מצמיח וגדל".

לא לכולם הוא גדל, אני אומר בחצי חיוך, אבל דביר מתעקש,"כשעובדים נכון, הוא גדל. אני מכיר מורים עם תיק נכסים של עשרים מיליון שקלים, ולדעתי כמעט כולם יכולים להגיע לשם, אם יעבדו נכון". באופן אירוני, הספר שלו הוא לא ספר של הבטחות גדולות אלא של פרטים קטנים. הרבה שאלות שצריך לשאול, את מה צריך לבדוק, והרבה הרבה אזהרות – לא להתפתות, לא לעשות דברים תחת לחץ, לא להתלהב מהמסביב.

"כיוונתי את הספר גם למשפחות שאין להם מושג בכסף," הוא אומר, "שהכסף בשבילן הוא דבר מפחיד, ולכן הם הרבה פעמים לא משקיעות, או משקיעות בצורה לא חכמה, לא מחושבת מראש, וגם למשקיעים שכבר עברו פעם או פעמיים מסלול של השקעה וקבלת תשואה, וצריך להזכיר להם דברים שהם כבר יודעים אבל לא תמיד זוכרים כשהם ניגשים להשקעה. בסוף, ההבדל בין משקיע מנוסה ומשקיע מתחיל הוא בניסיון, ובשביל לצבור ניסיון אין ברירה אלא להשקיע – בתבונה, בחכמה, בקור רוח – אבל להשקיע".

את הספר אפשר לרכוש בחנויות הספרים, ואפשר גם באתר שלו. התגובות שהוא מקבל נרגשות מאוד.

דביר מסביר על מה מחדש הספר, "קודם כל זה ספר מעניין. הוא לא רק טכני, ושנית, זה לא שאין ספרים שעוסקים בהשקעות או בנדל"ן, אבל ספר שעושה סדר בהשקעות נדל"ן, ומסביר איך העסקה בנויה, איך לא מפסידים ואיך משקיעים ברווח – את זה עדיין אין, והספר שלי עושה לאנשים סדר בראש וגורם להם לשבת ולתכנן איך הם הולכים להצליח".

להורדת פרק ראשון מהספר הירשמו כאן: