נתב"ג
נתב"גצילום: Flash90

משרד הבריאות הודיע על שינויים ועדכונים במדיניות הכניסה והיציאה לישראל, באופן שבו בתוך שבוע ייפתחו השמיים לתושבי חוץ שיוכלו להיכנס לישראל.

הלילה בחצות מחוסנים ומחלימים השבים ממדינות שאינן אדומות יבצעו בדיקת PCR בנתב"ג ויכנסו לבידוד למשך 24 שעות או עד קבלת תוצאה שלילית. ההחלטה תעוגן בצו מנכ"ל משרד הבריאות ותובא לאישור ועדת הבריאות של הכנסת.

מחוסנים ומחלימים שכבר שבו לישראל ממדינה כתומה וקיבלו תוצאה שלילית מבדיקת ה-PCR שביצעו בכניסה לישראל, יסיימו את הבידוד הלילה בחצות ולא יהיו מחויבים בביצוע בדיקה שנייה.

מי שלא התחסנו או החלימו מקורונה ושבו ממדינות שאינן אדומות, ייכנסו לבידוד ביתי למשך 14 יום, עם אפשרות לקיצור בידוד עם קבלת תוצאה שלילית בבדיקת pcr שבוצעה החל מהיום השביעי לנחיתה בישראל.

במקביל, סיכמו ראש הממשלה ושרי החוץ, הבריאות, הפנים, התיירות והתחבורה סיכמו כי החל מיום ראשון הבא תותר כניסת זרים מחוסנים ומחלימים ממדינות כתומות - בכפוף למילוי טופס מקוון מבעוד מועד, ביצוע בדיקת PCR או אנטיגן לפני העלייה למטוס, ביצוע בדיקת PCR בכניסה לישראל ולאחריה כניסה לבידוד למשך 24 שעות או קבלת תשובה שלילית בבדיקה.

לפי שעה תושבי חוץ שאינם מחוסנים או מחלימים, לא יוכלו להיכנס לישראל. זרים ממדינות אדומות, למעט מי שכניסתם אושרה על ידי ועדת החריגים, לא יורשו להיכנס לישראל.

הדבר מהווה בשורה גדולה ליהודי העולם שמחו בעת האחרונה נגד אי אפשרות הכניסה לישראל לאירועים משפחתיים.

גם רשימת המדינות האדומות תעודכן ותכלול את: איחוד האמירויות, ארה"ב, אתיופיה, הממלכה המאוחדת, טנזניה, מקסיקו, שווייץ ותורכיה.