ניר אורבך
ניר אורבךצילום: דוברות הכנסת

ח"כ ניר אורבך לא ינהל היום (שלישי) את הדיון בועדת הכנסת בעניין קידום חוק החשמל כדי להימנע מביקורת קשה של חברי האופוזיציה, כך פורסם לראשונה בערוץ 7.

מי שצפוי להחליפו הוא ח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן.

הלילה החליט יו"ר ועדת הכנסת ח"כ אורבך לקצר את הדיונים בחוק החשמל שאמור לעלות לקריאה שניה ושלישית, וכך החוק יוכל לעלות להצבעה סופית במליאה השבוע.

אתמול הודיע אורבך יסכים לקדם את חוק החשמל רק אם תתקדם סוגיית חיבור החשמל גם להתיישבות הצעירה, ויתר לבסוף על התנאי שהציב ויאפשר לקדם במהירות את החוק של וליד טאהא מסיעת רע''מ המחבר בתים לא חוקיים במגזר הערבי לרשת החשמל.

יחד עם האצת החקיקה של חוק החשמל, הקואליציה גם תקצר את הדיונים ותאיץ את חקיקת ''חוק חריש'' שיזמה השרה שקד, אשר נועד להאריך בשנתיים את פעילות הוועדה המיוחדת לעיר.

אורבך נאלץ לתת 'אור ירוק' לחוק החשמל לאחר שאנשי השמאל בקואליציה דרשו לעמוד בסיכומים ולא לעורר משבר חדש. בכירים במרצ אמרו לח"כ אורבך: "נראה לכם שתעשו הון פוליטי ותעבירו את ההתיישבות הצעירה עם חוק החשמל? זה נגד הסיכומים''. גם שר הביטחון בני גנץ דרש לקדם את חוק החשמל כפי שסיכמו כל ראש מפלגות הקואליציה.

ביקורת על אורבך נשמעה גם מתוך סיעת ימינה. "ניר עשה רק רעש וצלצולים, הודיע שיקדם את חוק החשמל רק עם חיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל, ובסוף ויתר על התנאי הזה ולא הביא שום הישג להתיישבות'', אמר גורם בימינה לערוץ 7.

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו תקף את הממשלה לקראת אישור ״חוק החשמל״ ואמר כי "בשבוע שעבר הממשלה הישראלית-פלסטינית הראשונה של בנט והאחים המוסלמים אישרה איחוד משפחות של 10,000 פלסטינים. היום הם מוסיפים חטא על פשע ומאשרים את 'חוק החשמל' שמאפשר חיבור לחשמל לעשרות אלפי מבנים בלתי חוקיים, ללא היתר בנייה.

''הם מוכרים את הנגב, את הגליל והמשולש, לתנועה האיסלאמית. גם הבתים הבלתי חוקיים האלה יוכשרו ואחריהם יבואו עוד עשרות אלפים. בכך הם מממשים נדבך יסוד של חזון 'זכות השיבה' הפלסטינית''.

נתניהו האשים: "בנט, סער, לפיד וגנץ - אתם יודעים בדיוק מה אתם עושים. אתם מוכרים את המדינה לתנועה האיסלאמית למען ההישרדות הפוליטית שלכם. תתביישו לכם".

נתניהו: בנט, סער, לפיד וגנץ - מוכרים את המדינה לתנועה האיסלאמית