סרן רון בירמן שנפצע בהתרסקות המסוק
סרן רון בירמן שנפצע בהתרסקות המסוקצילום: דובר צה"ל

מרינה בירמן, אימו של סרן רון שנפצע בהתרסקות המסוק מול חופי חיפה, סיפרה על מצבו בראיון ל-103FM.

לדבריה, בנה "מרגיש מבחינה פיזית סביר, הפגיעה שלו מטופלת. מבחינה נפשית יש לו דרך לעשות, הוא מקבל חיבוק, חיזוק והערכה. היו הרבה מפקדים, חיילים, חברים ומשפחה איתו ולצידו. כולם תומכים בו וזה מחזק אותו מאוד. אנחנו עטופים בהרבה אהבה וחום מהצבא ומודים על זה. אנחנו מאושרים שקיבלנו אותו במתנה, בחזרה. זה נס גדול ואנחנו מודים על כך".

היא ציינה כי "הוא הצליח לחלץ את עצמו בזכות הנהלים והלימודים במהלך ההכשרה שלו. הוא קיבל הכשרה נוספת בארה"ב, שלימדו אותם למעשה איך לחלץ את עצמם במקרה של התרסקות במים הוא הוסמך לקצין סיור מסוקים בכיר לפני כשבוע וחצי-שבועיים. הוא ניסה לחלץ את החברים שלו, הטייסים. הוא היה בטוח שהם ניצלו. הוא ניסה לחלץ אותם כמה פעמים, והבין בסופו של דבר שזה לא יכול לקרות".

מרינה שיחזרה את הרגע בו קיבלה את ההודעה על האסון. "חברה שלו עדכנה אותי, היא קיבלה הודעה מקצין בחיל הים שהייתה התרסקות ורון בסדר. היא גם עדכנה אותי שב־21:45 רון עדכן אותה, בדיעבד הבנו שהוא היה אז בלב הים, כ־2 קילומטר מהחוף אחרי שניסה להציל את החברים שלו, שהוא בסדר. ככה אנחנו הבנו שהוא ניצל".

בסיום השיחה, אמרה: "אנחנו מודים על נס שקרה לנו, על זה שקיבלנו את הילד ואת החיים שלנו. אין אסון יותר גדול מאשר מה שהיה יכול לקרות. תודה לכל מי ששולח חיזוקים ואיחולים, תנחומינו למשפחות. אנחנו כואבים את הכאב ושלא תדעו עוד צער".