הרמטכ"ל עם אדמירל בראד קופר
הרמטכ"ל עם אדמירל בראד קופרצילום: דובר צה"ל

הביקור של מפקד הכוחות הימיים של CENTCOM והצי החמישי האמריקאי, אדמירל בראד קופר בישראל הגיע היום (שני) לסיומו.

ביקור זה הינו ביקורו השלישי של אדמירל קופר בחצי שנה האחרונה, והוא מהווה נדבך נוסף בשיתוף הפעולה והקשר האסטרטגי המבצעי החשוב בין הציים כחלק מהביקור, התקיים מפגש בראשות הרמטכ״ל, רא״ל אביב כוכבי, ובהשתתפות מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה.

במהלך המפגש דנו המפקדים על שימור שיתוף הפעולה הבינלאומי וחיזוק הקשר, במטרה להמשיך להגן ולפקח על נתיבי השייט הבינלאומיים אשר מהווים תנאי הכרחי לסחר ימי וליציבות האזורית במרחב המזרח התיכון.

כמו כן, בהמשך ביקורו נפגש קופר עם ראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, אלוף טל קלמן.

הרמטכ"ל אביב כוכבי סיכם את הביקור ואמר, "שיתוף הפעולה הימי בין צה״ל לצבא ארה״ב מהווה דוגמא נוספת לעוצמת היחסים האסטרטגיים בין הצבאות. העבודה המשותפת עם צבא ארה"ב תמשיך להניב לישראל ולביטחונה הישגים רבים. יחד נמשיך להתמודד עם האתגרים המתהווים ולשמור על היציבות במזרח התיכון".

אדמירל בראד קופר הוסיף, "ביקור זה משקף את המחויבות העמוקה שלנו לקשר האסטרטגי בין הציים, הנמשך לאורך שנים רבות. השותפות הימית בין הכוחות מבוססת על אמון ועל האינטרס המשותף לשמר את הביטחון והיציבות בזירה הימית האזורית אני מאמין כי ישנן עוד הזדמנויות רבות בדרכנו, בעוד אנו ממשיכים לקדם ולהעמיק את שיתוף הפעולה הימי באזור".