ההריסות סמוך למטה המנהל האזרחי
ההריסות סמוך למטה המנהל האזרחיצילום: דוברות

במחאה על הרס הבתים בעוז ציון, פיזרו פעילי ימין הלילה (שלישי) הריסות מהבתים שהוחרבו, בכניסה למטה המינהל האזרחי שביצע את ההרס.

על ההריסות ניתלו שלטים בהם נכתב "הורסים רק ליהודים" ו"תודה על ההרס".

הפעילים מסרו כי "המינהל האזרחי שאמור לאכוף את הבנייה הלא חוקית ביו"ש, מתעלם בשיטתיות מההשתלטות הערבית שתופסת דונם אחר דונם ומתמקד בהרס בתי יהודים בהתיישבות"

"במקום לסגור את הגוף המסואב הזה שמקדם מדיניות אנטי ציונית ופועל כנגד ההתיישבות, בחרו בממשלת בנט-גנץ-עבאס להגדיל אותו בעשרות תקנים נוספים, שכפי שכולנו נוכחנו לראות פועלים אך ורק כנגד ההתיישבות היהודית", הוסיפו הפעילים.

כוח משטרה יחד עם צוות של חיילי פיקוד העורף פעלו אתמול במשך שבע שעות כדי לחלץ את תושב עוז ציון, אב לשניים המתגורר בגבעה, שכבל את עצמו באמצעות מתקן ברזל לרצפה. שני התושבים שהתבצרו נעצרו יחד עם מספר נערים נוספים שמחו כנגד ההרס.

את התושבים הוציאו השוטרים מהמתקן תוך שהם הורסים את קירות הבית ויציקת הבטון באמצעות כף הטרקטור בזמן שהתושבים עדיין בתוכו.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיע למאחז עוז ציון בעקבות תלונות על אלימות שוטרים במהלך הרס המאחז: "תאוות ההרס של בנט גנץ להרוס מאחזים לא נגמרת. זו אותה ממשלת ישראל שלא הורסת בנגב, ומעבירה חוק חשמל לפורעי החוק. הממשלה גיבורה רק על יהודים".