פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקות הקורונה בבית החולים הדסה עין כרם מספר על מצב המחלקות בימים אלה. "הן גדושות מאוד", הוא אומר.

במחלקות הקורונה של בית החולים 63 חולים והכוונה היא לפתוח מחלקה שלישית. עוד מציין פרופ' מבורך כי קיימים גם אנשי צוות שנדבקו במחלה, מה שמקשה עוד יותר על תפקוד החלקות. עם זאת הוא מציין כי מדובר בחולי קל יחסית לכפי שהיה בעבר.

על הרגע אותו ניתן ונכון להגדיר כקצה גבול היכולת של בית החולים, אומר פרופ' מבורך כי הגדרה זו ניתנת לפרשנויות ולהגדרות שונות. בישראל, הוא אומר, לא צפוי מצב דומה לזה שהיה באיטליה, ועם זאת מצב של אלף חולים קשים בארץ יקשה על מערכת הבריאות להתמודד הן עם אותם חולים והן עם חולים אחרים לנוכח מצוקת האישפוז הצפויה ודחיית פרוצדורות רפואיות הנגררת מכך.

"אני חושב שהממשלה בסך הכול קוראת את מה שקורה בצורה טובה. לגבי החלטות תמיד אפשר לעשות דבר אחד ואחר כך לשוב שנכון היה לעשות ההיפך. את כל זה נשפוט במרחק של כמה חודשים. כרגע אני עבוד את מה שאני צריך והממשלה תעשה את מה שהיא צריכה לעשות. אני מקווה שכל העם יעשה את מה שהוא צריך לעשות, להתחסן פעם שלישית ופעם ראשונה ושנייה לילדים, לחבש מסכות ולהימנע מהתגודדויות וכן הלאה".

על אותם שעדיין לא התחסנו אומר פרופ' מבורך כי הוא מתקשה עדיין להסביר את הפסיכולוגיה של אותם סרבנים. הוא מתקשה עוד יותר להבין את מי שהתחסן פעמיים ועדיין לא התחסן בשלישית. "שאלתי מאושפזים ואף פעם לא קיבלתי תשובה טובה וויתרתי".

על חולי של אנשי צוות אומר מבורך כי מדובר בהודעות מכבידות על המערך הרפואי והמציאות מקשה מאוד על צוות בית החולים, והחשש לגבי ההמשך קיים.

מחלת השפעת, מוסיף פרופ' מבורך, עדיין חיה ובועטת ומקשה על המחלקות הפנימיות ומוסיפה עומס. "יש גם סיבוכים ואנחנו מרגישים את תחלואת החורף ואת תחלואת השפעת במחלקות הפנימיות".

עם ציון יום הרופא העלינו בפני פרופ' מבורך את סוגיית האלימות כלפי רופאים והוא מבקש להבדיל בין מצב בו אנשים חשים שלא קיבלו מענה רפואי די טוב בשל תשתיות לקויות או מחסור בכוח אדם והעצבים בוגדים בהם, והמענה להם הוא שיפור בתשתיות ובכוח האדם, לעומת אותם שסבורים שמגיע להם הכול ויוכלו לדרוש הכול גם מתוך אי הבנה של מצבם של יקירם, וגם על רקע זה מתרחשים עימותים.

להערכתו של מבורך בתוך 4-5 שבועות נהיה בתחילת ירידת הגל הנוכחי ועד אז עלינו להתאזר בתעצומות וסובלנות.