נציבת השב"ס קטי פרי בעדותה בפני הוועדה
נציבת השב"ס קטי פרי בעדותה בפני הוועדהצילום: ברונו שרביט, לע"מ

נציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי העידה היום (רביעי) בפני ועדת החקירה למחדל בריחת המחבלים מכלא גלבוע והפנתה את האצבע המאשימה כלפי מפקד הכלא פרדי בן שטרית.

בחדשות כאן דווח כי במהלך עדותה טענה פרי כי "בן שטרית הוא האחראי לכך ששני אסירים בסיכון גבוה היו באותו תא. הפקודות והנהלים כתובים וזה לא בוצע. זו אחריות ישירה של מפקד בית סוהר".

לדבריה, נכנסה לתפקיד לאחר שנתיים של ממלא מקום וחוסר יציבות ארגונית. "במשך השנים האלו היעדר נציב קבוע השפיע משמעותית על הארגון, בוודאי בתקופה שאחת למספר חודשים הוארכה הכהונה של ממלא מקום הנציב".

"אני לא צריכה להרחיב על מה שקורה במדינה - ארבע מערכות בחירות ופן נוסף זה שאין תקציב במשך שנתיים. הארגון התנהל על תקציב המשכי וזה אומר שלא ניתן לקדם פעילות משמעותית. זו סוגיה משמעותית ביותר שפגעה בארגון", טענה.

על בעיית המודיעין של שירות בתי סוהר הגיבה, "אמנם המודיעין נשחק בשנים האחרונות, אבל תמיד היה חזק, מסכל וידע להביא את ההתראות. החוזקות באנשים. יכולות האיסוף צריכים מהפכה".

בן שטרית אמר לפני כמה שבועות כשהעיד בפני הוועדה: "סומנתי על ידי נציבת שב"ס כאחראי לאירוע, כזה שכשל. היא פנתה לשר לביטחון הפנים בבקשה להדיח אותי עוד טרם בדקו את נסיבות האירוע. אני אבא לילדים. התחושות קשות".